רועי שווץ ומירי לבינסקי בסוכה
רועי שווץ ומירי לבינסקי בסוכה

"אמרתי לחברות שלי 'הכליה באה לבקר אותי בסוכה'"

לראשונה מאז שעבר השתלת כליה נפגש מנכ"ל אגודת מכבי חיפה רועי שווץ עם התורמת מירי לבינסקי. לבינסקי: "אני אשה חרדית, ובכל הדלקת נרות בשבת אני מתפללת עליו שיהיה בריא". שווץ: "זו היתה אמנם סגירת מעגל אבל בסימן של המשכיות כי הקשר בינינו יימשך. היא הצילה לי את החיים"

פורסם בתאריך: 13.10.22 17:26

רועי שווץ, מנכ"ל אגודת מכבי חיפה, לא שוכח את היום שבו צלצל הטלפון שלו, ומעבר לקו הודיעו לו כי נמצא עבורו תורם כליה. זה היה באותו חודש יוני בשנה שעברה לאחר תקופה ארוכה שבה סבל שווץ מכשל כלייתי חמור, והיה ברור שכדי להישאר בחיים עליו להיכנס לרשימת המתנה להשתלה. מצילת חייו היתה מירי לבינסקי, אשה חרדית מכרמיאל, שבצעד אלטרואיסטי בחרה לתרום כליה למי שזקוק לכך. הפור נפל על שווץ.

אתמול (רביעי) סגרו השניים מעגל כאשר הם נפגשו בסוכתה של לבינסקי, לראשונה מאז ההשתלה, והפגישה הזו היתה הרבה יותר מאירוח אושפיזין.

"כבר מזמן רציתי לתרום", היא מספרת, "לקח כמה שנים עד שהרעיון הבשיל כי בעלי לא כל כך הסכים בהתחלה. פניתי לעמותת מתנת חיים, ודרכה התחלתי את התהליך של הבדיקות שנערכו כשנה. הגעתי לקריה הרפואית רמב"ם, ואחרי שעברתי את התהליך הראשוני והמשני ואת כל הבדיקות, פנו אלי מהעמותה וסיפרו לי שיש מישהו מחיפה, שהוא בן 42, שיש לו שני ילדים ושהוא מחכה לכליה. רציתי לתרום לאשה אבל כשחזרתי הביתה בעלי אמר לי 'מירי, זה לא משנה למי תורמים'. ואז התחלנו רועי ואני את התהליך במקביל. כמובן שלא ידעתי אז שזה רועי כי התרומה היא אלטרואיסטית. לפני פורים עברתי את הניתוח של התרומה והוא את הניתוח של ההשתלה".

 

 

לתרום כליה למישהו שאת לא מכירה זה צעד מעורר השתאות.

"נכון, אבל אני אחות מיילדת במקצועי, יש לי שמונה ילדים ועברתי שמונה לידות, אז לא פחדתי".

את מבינה שהצלת את חייו?

"זה באמת מרגש, אבל ביום יום אתה זורם ולא חושב על זה כל רגע. בהתחלה הרגשתי שהגוף שלי עבר משהו, אבל ככל שהזמן חולף יש בריאות שלמה ברוך השם. אני מתעניינת ומתעדכנת בבדיקות שלו. אני אשה חרדית, ובכל הדלקת נרות בשבת אני מתפללת עליו שיהיה בריא. עכשיו אני מרגישה שיש לי עוד ילד ושיש לי עוד מישהו לדאוג לו ולהתפלל עליו. לפני שהוא הגיע לבקר אותנו אמרתי לחברות שלי 'הכליה באה לבקר אותי בסוכה'".

שווץ: "זו הפעם הראשונה שבה אנחנו נפגשים ומדברים. אמנם נפגשנו יום לאחר הניתוח, אבל אחרי ההשתלה לא הייתי במצב של להיפגש. התרגשתי נורא. הדבר הכי קשה לי בכל התהליך היה לקבל כליה ממישהו אחר, ממישהו חי. הקבלה היא קשה. למרות שאני יודע שהכל בסדר איתה הדאגה לה מקננת תמיד. זו היתה אמנם סגירת מעגל אבל בסימן של המשכיות כי הקשר בינינו יימשך. היא הצילה לי את החיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מואיז

    97% מתורמי הכליות הינם דתיים וחרדים. זה המימוש האולטימטיבי של מטרת התורה: לחנך עם שמסוגל להתנהג מעל הטבע. כל הכבוד לתורמת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר