עין הים (צילום: פדואה סרוג'י)
עין הים (צילום: פדואה סרוג'י)

הוספת השם ואדי אל-ג'מאל לאירוע של העירייה מעוררת סערה

עיריית חיפה פרסמה הזמנה לתושבי שכונת עין הים להשתתף באירוע פתיחת המרכז הקהילתי קלור, והשתמשה בשם הערבי של השכונה - ואדי אל-ג'מאל - על אף שהוא לא אושר בוועדת השמות. במערכת הפוליטית טוענים שראש העיר קורצת לקול הערבי לקראת הבחירות, ומייסד ארגון האחים השכולים לנצח אחי מבטיח מאבק

פורסם בתאריך: 28.10.22 07:55

פרסומים רשמיים של עיריית חיפה שבהם היא השתמשה בשם הערבי של שכונת עין הים – ואדי אל-ג'מאל – ואשר בהם הוזמנו תושבים לאירוע פתיחת המרכז הקהילתי קלור במעמד ראש העיר עינת קליש רותם מעורר סערה.

בהזמנות לאירוע פתיחת המרכז הקהילתי, שיתקיים ביום שני הקרוב – כעשרה חודשים לאחר שהעירייה הודיעה על עבודות השיפוץ למקום, נכתב כי במקום יתקיימו תחנות הפעלה לילדים, פעילות יצירה, תערוכת ספרים, מופע קסמים של אלאדיני ועוד. אלא שציון שמה הערבי של השכונה מעורר התנגדויות וביקורות.

 

ההזמנה הרשמית של עיריית חיפה לפתיחת מרכז קלור

ההזמנה הרשמית של עיריית חיפה לפתיחת מרכז קלור

 

אלי דבי, אח שכול ומייסד ארגון האחים השכולים לנצח אחי, שהתגורר בילדותו בעין הים והיה מהמתנגדים הבולטים לשינוי שמה של השכונה בוועדת השמות העירונית, פרסם פוסט שבו כתב: "רוצים מאבק? לא יקום ולא יהיה. ואדי אל-ג'מאל, השם ההיסטורי, נשאר בהיסטוריה. איך עיריית חיפה עושה מחטף ויוצאת בפרסום כזה? אז רק לתשומת לב – לא יתקיים אירוע על שם ואדי אל-ג'מאל. סופי. רוצים מאבק? קיבלתם!".

דבי אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אם הוחלט בוועדת השמות ששם השכונה הוא עין הים בלבד, אז למה לעשות את המחטף הזה? למה לדחוף את השם ואדי אל-ג'מאל? אין יותר ואדי אל-ג'מאל, נגמר. ועוד להכניס את זה עם הלוגו של עיריית חיפה? מה ההיגיון? ארתום את כל התושבים הוותיקים של עין הים להתנגד לאירוע הזה, וגם אפנה לישיבה של הרב פרי שנמצאת בשכונה – לא יהיה אירוע. אנחנו לא ניתן שזה יקרה. לדעתי זה נעשה בגלל התושבים הערבים ומנהלת המרכז היא ערבייה, וראש העיר עינת קליש רותם רוצה להתחבב על הערבים – זה הסיפור".

 

 

כזכור, באוגוסט 2021 נחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" כי ועדת השמות העירונית בראשותה של קליש רותם המליצה להוסיף לשכונת עין הים גם את שמה הערבי. כעבור ארבעה חודשים שינתה הוועדה את עמדתה והחליטה לא להמליץ למועצת העיר להוסיף את השם הערבי. היה זה לאחר הקמתה של המועצה הלעומתית, כאשר חברת האופוזיציה שרית גולן שטיינברג מונתה לעמוד בראש הוועדה. גורמים בוועדה אמרו אז כי ביטול ההחלטה המקורית נעשה בשל היעדר נתונים מספיקים.

גולן שטיינברג, שנחשפה גם היא לפרסומים של העירייה: "ביטלנו את ההחלטה המקורית כי הליך שינוי השם בוצע שלא כדין. השכונה נקראת עין הים, ולא ניתן לכנות אותה בפרסומים של העירייה בשם שהוא לא השם הרשמי שלה. אם ראש העיר רוצה לשנות את שם השכונה, שתתכבד ותפנה על פי החוק. נראה שהיא משחקת בשני מגרשים – לציבור הערבי היא מפרסמת את השם הערבי ואדי אל-ג'מאל, אבל בפועל לא מתחילה בהליך החוקי הנדרש להוספת שם השכונה בהתאם לחוות הדעת המשפטית. אני מזכירה שהיועצת המשפטית של הוועדה קבעה שמדובר בהליך של שינוי שם, ולהליך זה יש נוהל ברור שמחייב פרסום בעיתונות, מתן זמן להתנגדויות וכו'".

בעיריית חיפה אישרו כי מדובר בפרסום רשמי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. להצביע בהתאם !!!

    חברים יקרים מול השמאל המתרפס וההורס אתם יודעים בבירור מה צריך להצביע השבוע
    וכל הצבעה כזו תבצר את ישראל מול הכוחות הפועלים להרוס אותה ואת זהותה מבפנים

  2. יעקב

    מוזר שלא שמתם לב שבאמצע חיפה, בצומת הרחובות בן-גוריון והמגינים,
    יש בניין של אוניברסיטת ג'נין.
    כך שזה לא חדש.
    מדינת ישראל כבר לא קיימת.

  3. עופר

    גם ראש העיר הקודם התרפס בפני הערבים בעיר אבל לא זכור לי שהוא שינה שם של רחובות או שכונות מעברית לערבית. עוד שנה נעיף את ראשת העיר הכי גרועה שהייתה כאן.

  4. חיפאי גאה

    כל כך יפה וראוי להשאיר את השם ואדי גמל בנוסף לשם העברי הראוי עין הים. זו דרכה של העיר חיפה, סובלנות , אחווה שוויון וצדק לכל תושביה.החלטה ראויה וערכית מאוד של הרשות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר