טופס ארנונה
טופס ארנונה

מופתעים? לא תהיה הורדת ארנונה בחיפה

ברוב של 13 תומכים מול ארבעה מתנגדים אישרה מועצת העיר את צו המסים לשנת 2018. אתם תשלמו 2.18 אחוזים יותר מאשר בשנת 2017, ולקופת העירייה ייכנסו עוד 22 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 2.7.17 16:22

ברוב קולות הנשען על חברי הקואליציה של יונה יהב אישרה מועצת העיר חיפה את צו המסים העירוני לשנת 2018, הכולל העלאת ארנונה בשיעור של 2.18 אחוזים ביחס לשנה הנוכחית, וזאת בהתאם לעמדת הנהלת העירייה. בדיון שנערך ביום חמישי במועצה דיווח גזבר העירייה ג'אקי ואקים כי משמעות ההעלאה היא תוספת של 22 מיליון שקל להכנסות העירייה מארנונה.

העלאת הארנונה בשיעור של 2.18 אחוזים תואמת את נוסחת העדכון הקבועה בחוק ואשר מורה על עדכון הארנונה בשיעור של הסכום המתקבל מחיבור של מחצית שיעור עדכון המדד ומחצית שיעור עדכון מדד השכר הציבורי. עם זאת, בסמכותה של מליאת המועצה להחליט על הגשת בקשה לשר הפנים ולשר האוצר לאישור העלאת ארנונה בשיעור גבוה יותר או נמוך יותר מזה שנקבע לפי נוסחת העדכון.

חבר המועצה אביהו האן מסיעת הירוקים שבאופוזיציה הציג בישיבת המועצה הצעת החלטה נגדית להצעת הנהלת העירייה וביקש לקבוע שבשנה הבאה תופחת הארנונה בחיפה בשיעור של שני אחוזים כצעד ראשון בתוכנית רב שנתית להפחתת ארנונה בחיפה. "הגיע הזמן להפעיל תוכנית התייעלות שתאפשר הורדת ארנונה", אמר האן. בסופו של דבר לא התקיימה הצבעה על הצעתו מכיוון שהיא לא הוגשה בכתב לפני הדיון.

גם בקשתו של האן לקיים בנושא שיעור הארנונה הצבעה שמית לפרוטוקול לא התקבלה. כפי שחשף "כלבו – חיפה והצפון" ב-31 במרץ, בפרוטוקולים של ישיבות מועצת העיר אין תיעוד להצבעות האלקטרוניות השמיות שמתקיימות בהן. בדיון על העלאת הארנונה הנושא סוף סוף הוצף בישיבת מועצה, אך ללא תכלית. "יש לך פה הצבעה שמית", אמרה להאן מזכירת העיר ברכה סלע, בהתכוונה להצבעות האלקטרוניות. "אבל זה לא מופיע אחר כך בפרוטוקול", מחה האן. על פי פקודת העיריות, הצבעה שמית לפרוטוקול תתקיים במועצת העיר רק אם שליש מחברי המועצה הנוכחים ביקשו זאת. לאחר שהאן ביקש לקיים הצבעה שמית בנושא הארנונה אמורה היתה להתקיים הצבעה שתלמד בשלב ראשון אם שליש מחברי המועצה תומכים בקיומה של הצבעה כזו, ואם אכן התקיים תנאי זה אמורה היתה המועצה לערוך בשלב השני הצבעה שמית לפרוטוקול על הנושא עצמו. אלא שיהב בחר להתעלם מהצעתו של האן ולא התקיימה הצבעה שמית לפרוטוקול.

בסיום הדיון אושר כאמור צו המסים בתמיכת 13 חברי מועצה לעומת ארבעה חברי מועצה בלבד שהתנגדו לאישורו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליסה זוהר

    ל״שיטה״ שנתמכה בממשלתו של נתניהו לאספקת אמוניה בהזרמה ישירה מ״אניית צובר״ אין תקדימים בעולם, ובכך יהפוך מטרופולין חיפה ל"שפן הנסיונות". הצנרת שאמורה לשמש לפתרון נבנתה לפני שנים רבות בשנות ה-30 במאה שעברה, ואף אין לה רישוי כנדרש.

    החלופה הריאלית היחידה לאספקת אמוניה לחיפה כימיקלים, שבאה בחשבון, הינה ייבוא ושינוע מדוד והדרגתי של האמוניה באמצעות מיכלים קטנים (איזוטנקים), שהיא אכן, יקרה יותר עבור ״חיפה כימיקלים״, וגם נוגסת במונופול הקיים.

    עוד סיבה לכך שבחיפה כימיקלים מתנגדים לפיתרון האיזוטנקים, הוא החובה שלהם לבנות בעבורם מיגון שיעמוד בדרישות פיקוד העורף, תהליך שאמור לקחת רק מספר חודשים.

    ביבי ״מושחתיהו״ יחד עם זאב אלקין האמור להיות השר לאיכות הסביבה, והנגרר אחריו, מעדיפים לתמוך באינטרסים של בעלי ההון (״החברים״….), מאשר בבטחונם של תושבי מפרץ חיפה.

    כעת מצופה מראש עיריית חיפה יונה יהב, הנתון בלחצים אדירים, להוכיח שהוא לא שבוי של הטייקונים, ולעתור בדחיפות לבית המשפט.

    תושבי מפרץ חיפה, חייבים להיות ערים למצב בו יונה יהב לא ״יתלהב״ לעצור את השערורייה, ורק יעשה ״קולות של כאילו״.

    במצב זה, יש צורך ״לצאת לרחובות״, ״לצאת לצמתים״, ולחסום את האפשרות להמשיך ולסכן את תושבי המפרץ!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר