הסרת הלוט מעל השלט של גן מנוחה (צילום: ראובן כהן)
הסרת הלוט מעל השלט של גן מנוחה (צילום: ראובן כהן)

נחנך גן המשחקים מנוחה ששוקם אחרי השריפה בחיפה

הגן ברוממה הישנה שוקם בזכות תרומה של מיליון שקל של קרן הידידות. השיקום כלל שחזור של הטרסות, סלילה מחדש של השבילים ונטיעה של כ-400 עצים בוגרים

פורסם בתאריך: 4.7.17 09:53

גן המשחקים מנוחה בשכונת רוממה הישנה נחנך אתמול במתכונתו החדשה לאחר שבוצעו בו עבודות שיקום מקיפות בעקבות הנזק הקשה שנגרם לו בשריפה הגדולה בכרמל לפני כחצי שנה. הגן, המשתרע על פני שלושה דונם, נשרף לחלוטין בשריפה הגדולה, ועבודות השיקום הפכו למעשה להקמתו מחדש.

העבודות מומנו מכספי תרומת קרן הידידות בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין, שהעבירה כמיליון שקל לשיקום הגן. במסגרת השיקום שוחזרו הטרסות הטבעיות שאפיינו את הגן, שבילי הגן נסללו מחדש ובוצעו עבודות גינון נרחבות שבמסגרתן ניטעו בו עד כה כ–400 עצים בוגרים מסוגים שונים, ובהם עצי זית, אלון וחרוב, לצד שיחים אופייניים לאזור, ובהם אלת המסטיק. הנטיעות יימשכו לאורך כל צלע ההר השרוף עד להיכל הספורט רוממה, כאשר לאורך דרך פיק"א ניטעו כבר עשרות עצים.

במקביל לעבודות הגינון הותקנו בגן מתקני משחק מוצללים ומתחתיהם הונחו משטחי בלימה חדישים. ריהוט הגן, הכולל ספסלי ישיבה, מעקות בטיחות וברזיות חדשות, חודש אף הוא.

אירוע פתיחתו המחודשת של הגן כלל הפנינג "חם בגן" שבמסגרתו הועלתה ההצגה "האוטו גלידה של אסתר", והתקיימו גם הפעלות לילדים. במהלך האירוע, שבו השתתפו מאות תושבים, הוסר הלוט מעל השלט המבשר על תרומת קרן הידידות לשיקום הגן. הלוט הוסר על ידי מ"מ ראש העיר חיפה חדוה אלמוג והמשנה לנשיא קרן הידידות ומנכ"ל הקרן ג'ף קיי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר