גיא רולניק בברברוסה (צילום: אלה אהרונוב)
גיא רולניק בברברוסה (צילום: אלה אהרונוב)

המחאה החברתית מתעוררת מחדש בחיפה

קבוצה של פעילים ודוברים תומכי המחאה, ובהם העיתונאים גיא רולניק ואור-לי ברלב, התכנסה השבוע בפאב ברברוסה כדי לדבר על היוזמות העכשוויות נגד שחיתות שלטונית ונגד שלטון ההון

פורסם בתאריך: 8.7.17 18:43

המחאה החברתית חזרה השבוע לחיפה, כאשר בפאב ברברוסה התקיים ערב תחת הכותרת "מתניעים את הדמוקרטיה". בערב השתתפו מייסד ועורך העיתון "The Marker" גיא רולניק והעיתונאית אור-לי ברלב, ממייסדי עמוד הפייסבוק "צדק חברתי – חדר המצב" העוסק במאבקים חברתיים שאינם מסוקרים בתקשורת. האירוע אורגן בשיתוף אוניברסיטת חיפה, אגודת הסטודנטים וארגון 100 ימים של שקיפות.

אסף נתיב, ממארגני האירוע: "בחרנו בחיפה כי רצינו לצאת מתל אביב ולהגיע למקומות שאירועים מסוג זה לא מתקיימים בהם בדרך כלל. בחיפה יש קהל בעל יכולת השפעה על המציאות שלנו. חשוב לנו להדגיש שעובדי ציבור לא עובדים עבורנו. אנחנו מזמינים דוברים מוכרים לקהל ובעלי השפעה במרחב התקשורתי והפוליטי".

"המוטיבציה שלנו היא שכולכם תצאו לרחובות כציבור", אמרה ברלב, שדיברה על כך שהתקשורת סיקרה את המחאה של 2011 באופן שלילי, "אנחנו רוצים לקדם את השיח החברתי בישראל ולחשוף את השיח שמעוות את הדמוקרטיה". היא ציינה ש"חדר המצב" הוא גוף תקשורת עצמאי, שאינטרסים של בעלי הון לא מעורבים בו.

כדוגמה לאקטיביזם חברתי התייחסה ברלב להפגנות המתקיימות זה 31 שבועות בפתח תקוה נגד השחיתות השלטונית. הפגנות אלה התפשטו לכל הארץ, ומחר (שבת) תתקיים בחוף דדו הפגנה שנייה בחיפה של פעילים בנושא זה. "קומו, תעשו, תתחברו לאיזו קבוצת מחאה שאתם רוצים", אמרה ברלב, "נושא הזיהום בחיפה למשל הוא לא מאבק מקומי אלא ארצי. לא יכול להיות שבהפגנות נגד הזיהום בחיפה יהיו רק כמה מאות אנשים. מדובר בחיים שלכם ובחיים של כולנו".

בחלק השני של המפגש הרצה רולניק על כוחן של קבוצות אינטרסים בתקשורת הישראלית. הוא ציין כדוגמה את ההימנעות של "ידיעות אחרונות" מסיקור ביקורתי נגד מתווה הגז, והתייחס להיעדר הרגולציה בכלכלה ובפוליטיקה ולעובדה שהפוליטיקאים אינם משרתים את הציבור אלא בעיקר את עצמם.

 

אור-לי ברלב בברברוסה (צילום: אלה אהרונוב)

אור-לי ברלב בברברוסה (צילום: אלה אהרונוב)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר