בניין עיריית חיפה (צילום: ירון צור לביא)
בניין עיריית חיפה (צילום: ירון צור לביא)

עיריית חיפה: הגירעון קטן, החוב לבנקים נשאר גבוה

העירייה הציגה את נתוני הדוח הכספי הרבעוני שמהם עולה שהגירעון המצטבר שלה נעלם כמעט לחלוטין. לעומת זאת, החוב של העירייה לבנקים עומד על יותר ממיליארד שקל, וכמעט שאינו משתנה

פורסם בתאריך: 9.7.17 08:01

נתוני הדוח הכספי הרבעוני הראשון של עיריית חיפה לשנת 2017 (חודשים ינואר-מרץ) מלמדים כי העירייה סגרה כמעט לחלוטין את הגירעון המצטבר שלה, שמסתכם כעת ב-11.5 מיליון שקל בלבד, אך היא עדיין סוחבת עמה את הגיבנת הפיננסית הבעייתית של הלוואות שעליה להחזיר למערכת הבנקאית בסך של יותר ממיליארד שקל.

הדוח שהוצג לחברי מועצת העיר בישיבתה ביום שלישי מתאר את תמונת המצב הפיננסית של העירייה. גירעון מצטבר בתקציב הרגיל, המיועד למימון השירותים השוטפים לתושב, משקף את מאזנה הכספי של הרשות המקומית לאורך השנים. סיום שנה או רבעון בעודף תקציבי מוביל לצמצום הגירעון המצטבר. לנוכח התקשותן של רשויות מקומיות לסיים שנת תקציב עם יותר הכנסות מהוצאות, סגירה כמעט מוחלטת של גירעון מצטבר אינה דבר של מה בכך. בהקשר זה יש להזכיר כי בשנת 2003, לפני כניסתו של יונה יהב לתפקיד ראש העיר, עמד הגירעון המצטבר של העירייה על 91 מיליון שקל, ומאז הוא הצטמצם בהדרגה.

הכנסותיה של העירייה ברבעון הראשון של 2017 הסתכמו ב-649.1 מיליון שקל, שהם 2.1 מיליון שקל יותר מסך כל הוצאותיה באותו רבעון. עודף זה הוביל לצמצום הגירעון המצטבר מ-13.6 מיליון שקל בסוף 2016 ל-11.5 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון של השנה הנוכחית.

על הסיכום החיובי של המאזן הכספי של העירייה ברבעון הראשון מעיבים חובותיה העצומים למערכת הבנקאית שהסתכמו בסוף הרבעון ב-1,077,121,000 שקל. אמנם ביחס לתחילת הרבעון פחת סך המלוות לפירעון ב-36 מיליון שקל, אך העובדה שכבר בשנת 2003, בעת כניסתו של יהב לתפקיד, הסתכמו החובות לבנקים ביותר ממיליארד שקל מלמדת על היעדר נכונות של המערכת העירונית להתמודדות משמעותית עם הבעיה. מהלך לסילוק כל ההלוואות יגרום מן הסתם לפגיעה בשירותים ולעירייה אין עניין ליישמו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר