דוח חניה (צילום: יעקב, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)
דוח חניה (צילום: יעקב, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

למרות ההבטחה של ראש העיר: לא יבוטלו הדוחות שחולקו בהיכל

בשבוע שעבר הנחתה ראש העיר עינת קליש רותם לבטל באופן חד פעמי את דוחות החניה שנרשמו במתחם היכל הספורט ברוממה בזמן הופעה של אייל גולן. אלא שמתברר שהיא עשתה זאת ללא סמכות, והמחלקה המשפטית של עיריית חיפה אסרה זאת. גורם במערכת הפוליטית: "היא ניסתה לעשות תעמולת בחירות וקיבלה ברקס"

פורסם בתאריך: 7.2.23 07:58

הייעוץ המשפטי של עיריית חיפה הנחה כי ביטול דוחות יהיו רק לפי הוראות הדין של היועץ המשפטי לממשלה, וזאת בעקבות הודעתה של ראש העיר עינת קליש רותם בשבוע שעבר על ביטול דוחות החניה שחולקו באזור היכל הספורט ברוממה בזמן הופעתו של איל גולן באופן גורף, ובעקבות פניות שהתקבלו בעירייה לביטולם. המחלקה המשפטית הבהירה כי רק תובע מוסמך יכול לבטל דוח וכי לכל מקרה צריכה להיות מוגשת בקשת ביטול באופן פרטני, והיא תיבחן על פי נסיבות המקרה. בכך למעשה נתן הייעוץ המשפטי נתן "ברקס" להוראתה של קליש רותם לביטול גורף של הדוחות.

ביום חמישי פרסמה דוברות העירייה הודעה לתקשורת בנושא ביטול הדוחות, ולפיה "ראש העיר הנחתה את מנכ"ל העירייה לבטל באופן חד פעמי את דוחות החניה שנרשמו במתחם היכל הספורט ברוממה, שבו נערכה הופעה של הזמר אייל גולן. הדוחות ניתנו לבאי המופע, שבהיעדר חנייה זמינה באזור נאלצו להחנות את רכבם לאורך הכביש. ההחלטה ניתנה לאחר שראש העיר שוחחה עם מפקד משטרת חיפה סנ"צ חיים אזרד, שאישר כי הרכבים שנקנסו לא גרמו הפרעה ממשית לתנועה או לחיי אדם. ראש העיר והמנכ"ל הנחו את הגורמים הרלוונטיים להיערך מראש לקראת המופעים הבאים המתכוננים בהיכל לפתרונות חניה ולהיסעים לבאים".

 

 

תושבים שחטפו דוחות ופנו לעירייה קיבלו את ההודעה הבאה: "הודעה בדבר קבלת דוח במתחם היכל הספורט רוממה חיפה- הופעה של אייל גולן. ראש העיר הנחתה את מנכ"ל העירייה לבטל באופן חד פעמי את דוחות החניה שנרשמו במתחם. לדוחות שניתנו יתקבל ביטול אוטומטי. אם בכל זאת לא יתקבל ביטול, ניתן לפנות במכתב דרך האתר של עיריית חיפה, והוא יקבל אישור על ביטול הדוח". כעת כאמור מתברר שהודעה זו אינה רלוונטית עוד.

ההנחיה של המחלקה המשפטית לעירייה נסמכת על הוראות היועץ המשפטי לממשלה, ולפיה רק תובע שהוסמך על ידי היועץ המשפטי לממשלה, כלומר עורכי הדין במחלקה המשפטית של העירייה, מוסמכים להחליט על ביטול דוח ולא ראש העיר או כל גורם אחר, ובטח ובטח שלא לדרוש לבטל זאת באופן גורף.

גורם במערכת הפוליטית אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ראש העיר ניסתה לעשות תעמולת בחירות וקיבלה ברקס".

מעיריית חיפה נמסר: "הנחיית ראש העיר בנוגע לביטול דוחות החניה תקפה רק לאלו שחנו לאורך הכביש, באישור קציני המשטרה שנכחו במקום. ההחלטה הסופית לביטול הדוחות היא בידיו של התובע העירוני שיבחן כל דוח לגופו. ראש העיר והמנכ"ל ימליצו לתובע להתחשב בנסיבות החריגות. בכל מקרה, וכפי שצוין בהודעה שהוצאנו ביום חמישי, דוחות שניתנו לנהגים שהחנו בפראות על מדשאות ציבוריות ועל איי תנועה לא יבוטלו".

עדכון (14:33): לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" פרסמה פרקליטות המדינה הודעה, ולפיה "המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי בפרקליטות המדינה מבהירה לעיריית חיפה כי ראש העיר אינה מוסמכת להורות על ביטול דוחות חניה. ההודעה נשלחה ללשכה המשפטית בעירייה בעקבות הנחייתה של ראש העיר לבטל באופן גורף את כל הודעות הקנס שהוטלו על בעלי רכב שחנו שלא כדין בקרבת מקום הופעתו של אייל גולן שנערכה בעיר. בפנייתה של עו"ד רינת חנוך מהמחלקה להנחיית תובעים נכתב כי הנחייתה של ראש העיר אינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק, המחייבות שכל בקשה לביטול הודעת קנס תועבר לבחינת התובע העירוני".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנדרס

    שוב העובדים לא בוחלים בשום דרך כדי לפגוע בראשת העיר, גם אם זה על חשבון התושבים.
    כבר מזמן ברור שצריך לפרק את הגוף הזה שנקרא עירית חיפה ולהקים מחדש, כי נראה שהנוכחי פועל רק כדי לקיים את העסקנים שבוחשים בקלחת.

  2. צדק תרדוף

    מסכנה קאליש, העובדים נגדה כבר מהיום הראשון. לא נתנו לה צאנס ולא רגעי חסד בשום דבר טוב שפעלה או שניסתה לעשות!
    ולגבי דוחות שניתנו באירועים שונים ברוממה ושהתקימו בתקופת יונה יהב, אז כן מותר היה לבטל??? הרי ביטלו באופן גורף, האם גם אז קמה צעקה של עובדי העיריה המושחתים? לא!
    קאליש, תעשי ככל יכולתך ניקוי אורוות של עובדי העיריה בעיקר אלו העסקנים פוליטית,שפוגעים בתושבי חיפה ומחרבים כל חלקה טובה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר