מערבל בטון ליד אתר בנייה (צילום: אייל טואג)
מערבל בטון ליד אתר בנייה (צילום: אייל טואג)

כרמליה: אין כניסה לרכב כבד בשעות הבוקר

העירייה הציבה תמרור האוסר על כניסת רכב כבד בשעות 8:30-7:00. חברת הבנייה ש. דורפברגר, המבצעת עבודות תמ"א 38 בשכונה, הגישה עתירה מנהלית נגד העירייה בטענה שהאיסור פוגע בפרנסתה

פורסם בתאריך: 13.7.17 19:54

חברת הבנייה ש.דורפברגר שבבעלותו של שרון דורפברגר הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה עתירה מינהלית שבמסגרתה ביקשה להורות לעיריית חיפה להסיר את התמרור שהציבה העירייה בתחילת חודש יוני בכניסה לשכונת כרמליה, האוסר על כניסת רכבי עבודה שמשקלם עולה על 4.5 טון בשעות 8:30-7:00.

בעתירה שהוגשה נגד רשות התמרור של העירייה טענה החברה כי הצבת התמרור מגבילה את פעילות הקמת פרויקטים של תמ"א 38 בכרמליה ופוגעת בפרנסתה. כיום מבצעת החברה שני פרויקטים של תמ"א 38 בשכונה – האחד ברחוב רות 5 א' והשני ברחוב נעמי 29 – ובמקביל היא מקדמת ייזום של פרויקטים נוספים מסוג זה בשכונה.

 

הפרויקט ברחוב רות 5 א' (הדמיה: קטרינה קונדרטייבה)

הפרויקט ברחוב רות 5 א' (הדמיה: קטרינה קונדרטייבה)

 

בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד ליאור פוליאקוב וגפנית לגזיאל שבבו נכתב: "מעצם טיבם וטבעם של פרויקטים בתחום הבנייה, הגורמים המבצעים את הפרויקט תלויים האחד בשני, ומכוח זאת רכיב הזמן הוא רכיב משמעותי אשר מחושב ומתומחר בהתאם ובקפידה. עבודותיה של העותרת, כנהוג בענף הבנייה, מתחילות בשעות הבוקר המוקדמות. ההגבלות הנובעות מהתמרור ניחתו על העותרת כרעם ביום בהיר, באשר היא מעולם לא נדרשה ליתן דעתה וטענותיה לנדון, לא בפני העירייה ולא בכלל. הצבת התמרור וההגבלות הנובעות ממנו פגעו ועדיין פוגעות קשות בהתנהלותה השוטפת של העותרת, לרבות אך לא רק בזכות העיסוק והתנועה של העותרת ובפרנסתה. העותרת נאלצת לדחות את כניסת רכבי העבודה שעמם היא עובדת בשעה וחצי מדי יום ולבטל זמנם, וזאת בשעות שבהן הם אמורים לבצע את העבודה. יתרה מכך, דחיית ביצוע העבודה של כלי הרכב מעכבת ודוחה את עבודת שאר הצוותים בפרויקט והמדובר בנזק מתגלגל ומצטבר. למותר לציין כי כל עוד התמרור מוצב, נזקיה של העותרת גדלים מדי יום, וזאת בסכומים גדולים".

בעתירה נטען גם כי העירייה לא השיבה למכתב ששלחה לה החברה ב-13 ביוני ושבו ביקשה החברה שהעירייה תציג את כל המסמכים, הפרוטוקולים והאישורים שהובילו להצבת התמרור.

"לא יכול להיות חולק על כך שזכויותיה החוקתיות של העותרת נפגעו באופן בלתי מידתי ובלתי סביר מעצם ההחלטה על הצבת התמרור, ופגיעה זו פוגעת באופן ישיר בפרנסתה של העותרת, פגיעה המתעצמת מדי יום, ולפיכך יש להורות על הסרת התמרור", צוין בעתירה.

מהנדס העיר אריאל וטרמן מסר בתגובה: "עיריית חיפה נקטה צעדים להקטנת המטרד שיוצרות עבודות הבנייה של פרויקטי תמ"א 38 בעיר, ובהם הגבלות על שעות הכניסה של מערבלים ומשאיות לאתרי הבנייה, וזאת על מנת שלא תהיה הפרעה לשכונות. נקבעו גם הוראות חמורות לגבי סידורי הבטיחות באתרים, לרבות התקנת תמרורים מתאימים, והכל על מנת שתהליך ההתחדשות העירונית יהיה ללא סיכון. תמרורים דומים, הכוללים איסור כניסת משאיות בשעות בוקר מוגדרות, הוצבו בשכונות נוספות בעיר, ובהן רמות רמז".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמוס קרמר

    כל הכבוד לשרון דורפברגר שפועל ללא לאות ולאורך השנים נגד עוולות העיריה.
    בהצלחה שרון מכל הלב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר