עינת קליש רותם ואלוף פיקוד העורף רפי מילוא (צילום: דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם ואלוף פיקוד העורף רפי מילוא (צילום: דוברות עיריית חיפה)

קליש רותם לאלוף פיקוד העורף: סייע במניעת כניסת מזהמים נוספים למפרץ

במהלך ביקור של אלוף פיקוד העורף רפי מילוא במרכז ניהול משברים של עיריית חיפה אמרה ראש העיר עינת קליש רותם: "הממשלה מדברת על הוצאת בז"ן מהמפרץ אבל במקביל על הכנסת חומרים מסוכנים אחרים לאזור, ולזה לא ניתן יד. אני היחידה שפועלת בעניין הזה מול הממשלה"

פורסם בתאריך: 1.3.23 14:14

ראש העיר עינת קליש רותם קראה היום (רביעי) לאלוף פיקוד העורף רפי מילוא לסייע במניעת כניסתם של מזהמים נוספים למפרץ חיפה. את הדברים אמרה קליש רותם במהלך ביקור של אלוף הפיקוד במנ"מ (מרכז ניהול משברים) של עיריית חיפה. בפגישה השתתפו גם מ"מ ראש העיר נחשון צוק, מנכ"ל העירייה ניר מריאש, ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן ומפקדי פיקוד העורף בנפת חיפה.

מהעירייה נמסר כי ראש העיר וממלא מקומה הציפו בפני אלוף הפיקוד את סוגיית תוכנית תת"ל 118 שנכללת בחוק ההסדרים ואשר עתידה לקבע את מפרץ חיפה כמקום אחסון לדלקים ולכימיקלים. "הממשלה מדברת על הוצאת בז"ן מהמפרץ אבל במקביל על הכנסת חומרים מסוכנים אחרים לאזור, ולזה לא ניתן יד", אמרה קליש רותם למילוא, "אני היחידה שפועלת בעניין הזה מול הממשלה, אבל לצערי במקום לקבל תשובות והסברים אני מקבלת סיסמאות בלבד. אשמח אם צמרת צה"ל ופיקוד העורף ייכנסו לעובי הקורה ויסייעו לנו מול הממשלה בשינוי התוכנית הרת האסון הזו".

 

 

עוד מהעירייה נמסר כי האלוף קיבל סקירה על היערכות העירייה לתרחישי קיצון כמו רעידת אדמה, ירי טילים ואירוע חומרים מסוכנים, ועל פרויקט השכונות הכלואות שמטרתו היא הוספת דרכי גישה לתשע השכונות בעיר שלהן כניסה ויציאה אחת. בעניין זה אמרה קליש רותם: "העירייה כבר הקצתה יותר מ-90 מיליון שקל לטובת המיזם מציל החיים הזה. התחלנו בשלבי תכנון וביצוע בשכונת כבביר, ואני מצפה שמשרד התחבורה ומשרד הביטחון יירתמו גם הם ויסייעו לנו במימון סלילת הכבישים".

בתום הביקור הבטיח מילוא לבדוק את הדברים ואמר: "חיפה ערוכה היטב לחירום ומתאמנת כל השנה לחירום. היא מודל לאיך רשות מקומית צריכה להיערך לכל תרחיש. אנחנו רואים את מטרופולין חיפה כאזור במיקוד האויב, ולכן ההיערכות מכל הבחינות היא חשובה וקריטית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הגברת ירדה מהפסים

    חחח ברור הוא ימנע ניסת מזהמים למפרץ
    מה עוד הוא יעשה? ישיג לעירייה תקציבים לחיזוק מבנים בטח?
    חיים בחלומות בהקיץ

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר