ח"כ יעל כהן-פארן באוהל המחאה (צילום: רוית שטוסל)
ח"כ יעל כהן-פארן באוהל המחאה (צילום: רוית שטוסל)

"משה כחלון צריך לצאת אל המפגינים"

ח"כ יעל כהן-פארן מהמחנה הציוני ביקרה הבוקר במאהל המחאה של ארגוני איכות הסביבה מול ביתו של שר האוצר. "השר חייב דין וחשבון קודם כל לציבור", אמרה כהן-פארן

פורסם בתאריך: 16.7.17 11:50

ח"כ יעל כהן-פארן מהמחנה הציוני הגיעה הבוקר (ראשון) למאהל המחאה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בשכונת שמבור בחיפה. המאהל פועל מאז השבוע שעבר במחאה על אישור התוכנית להרחבת מתחם בז"ן במפרץ חיפה במינהל התכנון הנמצא באחריותו של משרדו. "הגעתי כדי להביע את הזדהותי עם המחאה של כל הארגונים הנאבקים במפרץ חיפה על הרחבת בז"ן שאושרה בתחילת יוני", אמרה כהן-פארן בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון", "היא רעה למפרץ והיא רעה לחיפה. צריך לחשוב עליה מחדש, וצריכה להיות החלטת ממשלה בעניין. זה המוצא האחרון, לשם זה צריך להגיע. אם רוצים שיהיה שינוי זה צריך להגיע לממשלה".

מה דעתך על האפקטיביות של הפגנה מול בתים של נבחרי ציבור?

"לא באתי לכאן כדי להפגין מול השר כחלון – אני פונה אליו בדרכים אחרות בכנסת – אבל לציבור אין דרך אחרת לפנות אליו חוץ מהרשתות החברתיות, מהתקשורת וכן – גם להפגין מול ביתו. באתי לשמוע ולראות מהן הכוונות של המפגינים ולתמוך במחאה, אבל לא באתי כדי לשבת באוהל ולישון כאן, לא רק בגלל שחם. בסופו של דבר, בעיני אין מניעה להפגין מול נבחרי ציבור ומול בתיהם, ואני אומרת את זה גם בהקשרים אחרים כמו ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זו זכותו של הציבור להפגין, זה האמצעי המרכזי שיש לו אחרי שהוא מיצה את כל האמצעים האחרים ופנה לכל הערכאות. אני חושבת שראוי כי השר יואיל ויירד אל המפגינים וישוחח איתם, אולי יזמין אותם ללשכתו. אני חושבת שהשיח הזה חייב להתקיים. נבחר ציבור חייב קודם כל דין וחשבון לציבור, והוא חייב לבוא אליו גם אם הוא לא מסכים איתו. אגב, במליאת הכנסת לפני כמה חודשים התעמתי איתו בנושא חיפה והוא אמר לי 'עצרתי את הרחבת בז"ן'. הוא התגאה בעצם ההחזרה של הנושא למועצה הארצית לתכנון ובנייה. אז אדוני שר האוצר, אם אתה כל כך מתגאה שעצרת את הרחבת בז"ן, בוא ותראה את זה באמת. זה לא קורה. המועצה הארצית לא קיבלה החלטה לעצור את הרחבת בז"ן. אלא אישרה את הרחבת בז"ן".

למיטב ידיעתך כחלון, יצא אל המפגינים?

"רק הגעתי לכאן אבל אני מבינה שלא. הגיעו יועצים, אבל יועצים זה לא השר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר