מצלמות אבטחה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
מצלמות אבטחה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

ליקויים חמורים במערכת מצלמות האבטחה בעיר

ראש אגף הביטחון בעיריית חיפה יאיר זילברמן דיווח כי "מערכת מצלמות הביטחון אינה פועלת מבצעית כנדרש". מהנתונים שהציג זילברמן עולה כי ב-2 במרץ, 180 מצלמות אבטחה, שהן 38 אחוז מהמצלמות הקיימות, לא נצפו; וכי למחרת, 191 מצלמות, כלומר 41 אחוז מהמצלמות הקיימות, לא נצפו

פורסם בתאריך: 20.3.23 09:36

ליקויים חמורים ברשת מצלמות האבטחה הפרושות בעיר ואשר מתופעלות על ידי עיריית חיפה – כך התברר בדיון שהתקיים אתמול (ראשון) בוועדת הכספים העירונית.

במייל ששלח ראש אגף הביטחון בעירייה יאיר זילברמן ב-3 במרץ למנכ"ל העירייה ניר מריאש, לראש מינהל התפעול אוהד דורפמן ולגזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין, עם העתקים לראש העיר עינת קליש רותם, לסמנכ"לית טכנולוגיות ומערכות מידע שושי לבבי ולמרכז ועדת הכספים דוד יאיר, הוא ציין כי "מערכת מצלמות הביטחון אינה פועלת מבצעית כנדרש". מהנתונים שהציג זילברמן עולה כי נכון ל-2 במרץ, 180 מצלמות אבטחה, שהן 38 אחוז מהמצלמות הקיימות, לא נצפו; וכי למחרת 191 מצלמות, כלומר 41 אחוז מהמצלמות הקיימות, לא נצפו.

 

 

זילברמן גם פירט את הליקויים במערכת המצלמות וכתב: "בשל עומס על פיירוול ישן שאמור להיות מוחלף במסגרת שיפורי אבטחת המידע לרשת המצלמות, יש נפילות אקראיות של המצלמות, ובכל פעם מצלמות אחרות אינן נצפות. בעיה נוספת היא שההקלטות אינן רציפות או חסרות, כך שיש הפרעה לתחקירי אירועים פליליים שאינם מתאפשרים בחלק מהאתרים שנדרש לשחזרם. ברקע תוספת של 186 מצלמות ומערכת כריזה בשנה וחצי האחרונות בשצ"פים (שטחים ציבוריים פתוחים) העירוניים ועוד 41 מצלמות בדרך להתקנה. גידול זה במספר המצלמות יצר באופן טבעי עומס תקשורתי, שיקבל מענה דחוף במסגרת שיפורי האבטחה".

בעקבות הממצאים שהעלה זילברמן הגישה הנהלת העירייה לוועדת הכספים בקשה לאישור תקציב ראשוני דחוף להתנעת פרויקט ארגון ואבטחת רשת מצלמות הביטחון בסכום של מיליון שקל ל"קידום מענה מיידי לצרכים הדחופים". מהבקשה עולה כי על פי התוכנית שנבנתה נדרש תקציב של 4.1 מיליון שקל לצורך ביצוע הפרויקט למשך שלוש שנים, וכי תקציב של מיליון שקל לשנה הראשונה נכלל בהצעת תקציב העירייה לשנת 2023, אך הוא כידוע עדיין לא אושר. בשל הצורך הדחוף אישרה ועדת הכספים את הבקשה, שכעת תובא לאישור מועצת העיר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר