רובין פוד - ארגון הצלת מזון (צילום: אורלי קוטיק)
רובין פוד - ארגון הצלת מזון (צילום: אורלי קוטיק)

המיזמים שישנו את פני החברה בחיפה

שותפות חיפה בוסטון תערוך בשבוע הבא ערב שבו ישתתפו מיזמים שעתידים להפוך לעסקים חברתיים כמו מיזם להצלת מזון וחנות יד שנייה של בגדי יוקרה של מעצבים

פורסם בתאריך: 18.7.17 16:45

ביום שני, 24 ביולי, בשעה 19:00 יתקיים בבית הסטודנט ברחוב הנמל 27 האירוע "עושים פה – התוכנית לשינוי חברתי", אשר מאורגן על ידי המנהיגות הצעירה של שותפות חיפה-בוסטון. בערב יוצגו ששה מיזמים חברתיים שמתוכם ידורגו שלושה על ידי ועדת השופטים.

בקיץ שעבר, במסגרת פעילות שולחנות עגולים, העלו כ-100 מתושבי חיפה בעיות מהשטח. הדבר התפתח לקול קורא, ו-21 אנשים הגישו הצעות למיזמים חברתיים. בחודש אפריל נבחרו ששה פרויקטים למימוש.

המיזמים החברתיים שיוצגו בערב הם הצלת מזון, מגורים משותפים ועזרה בפתרון יוקר המחיה, מערכת תמיכה וסיוע למשפחות במשבר, עזרה לצעירים בהתנתקות מהרשתות החברתיות, הקמת חנות יד שנייה של בגדי יוקרה ומעצבים, ומכולת חברתית שמטרתה היא לנצל מוצרי מזון טריים לטובת מיעוטי יכולת.

"הרעיון הוא הקמת עסק חברתי-עסקי בחיפה", אומרת מאיה פינץ, רכזת ועדת המנהיגות הצעירה ואחראית הפרויקט, "עסק חברתי הוא מושג מוכר מאוד באנגליה ובארצות הברית. מדובר בעסקים שיש להם שתי שורות רווח – כלכלי וחברתי. כל היזמים ירוויחו סיוע כלכלי, ומיזמים אלה ישפרו את פני החברה".

בצד משותפות חיפה-בוסטון, שהיא המממנת העיקרית של הפרויקט, משתתפים בו גם עיריית חיפה, עמותת תור המדבר (עמותה לקידום עסקים בפריפריה) וארגון המייעץ לעסקים חברתיים.

הכניסה לאירוע היא חופשית ומותנית בהרשמה מראש בדף האירוע בפייסבוק "עושים פה – התכנית לשינוי חברתי". בערב ישתתפו נציגי ארגונים לקידום עסקים קטנים, נציגי החברה הכלכלית ונציגי עיריית חיפה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר