צפיפות ודוחק בחגיגות יום העצמאות בגן האם
צפיפות ודוחק בחגיגות יום העצמאות בגן האם

סיוט בחגיגות העצמאות בגן האם: צפיפות, דחיפות וילדים בוכים

תושבים רבים טוענים כי נמנעה מהם הכניסה לחגיגות יום העצמאות בגן האם בשל מספר החוגגים העצום, ומפנים אצבע מאשימה לעבר עיריית חיפה: "האירוע הזה היה ברמת העולב. המון אנשים לא הצליחו להיכנס, ויתרו והלכו. התלונות על הארגון הבושה נשמעו מכל עבר. ראש העיר שוב נכשלה בגדול"

פורסם בתאריך: 27.4.23 09:33

צפיפות, דוחק, דחיפות ובכי של ילדים – זו היתה מנת חלקן של משפחות רבות שהגיעו לחגוג עם ילדיהן את אירועי יום העצמאות בבמה בגן האם במרכז הכרמל. מעדויות של תושבים הגיעו לידי "כלבו – חיפה והקריות" עולה כי כניסתן של משפחות רבות נמנעה בהוראת השוטרים והמאבטחים במקום בטענה שהמקום מכיל את מספר המשתתפים המאושר ולא ניתן להכניס עוד אנשים למתחם.

לפני יום העצמאות פרסמה עיריית חיפה כי החגיגות בבמת גן האם יחלו בשעה 20:10 עם המופע לילדים "חיפזון וזהירון", ולאחר מכן תתקיים הופעה של הזמרת אגם בוחבוט. מספר המשתתפים שביקשו לקחת חלק באירוע היה גדול מהמספר שאושר מלכתחילה, ומשפחות רבות נאלצו לעזוב את המקום במפח נפש.

מלי הלל, שהגיעה עם משפחתה לחגוג בגן האם: "המאבטחים במקום אמרו לנו 'אנחנו מצטערים, הגן מלא, אין אפשרות להיכנס'. חיכינו בתקווה שתוך זמן קצר יאפשרו לנו להיכנס, ובסוף הלכנו לראות את הזיקוקים מטיילת לואי אבל לא ראינו כלום. הבת שלי שאלה אותי 'אמא, למה יצאנו מהבית? לא היה כלום'. הילדים התאכזבו מאוד כי הבת שלי רוקדת בלהקת אורות חיפה, והיא הבטיחה לחברות שלה לבוא לראות אותן כי זה היה חשוב לה. תשמע, האירוע הזה היה ברמת העולב. המון אנשים לא הצליחו להיכנס, ויתרו והלכו. התלונות על הארגון הבושה נשמעו מכל עבר".

לדבריה, הסיבה לעומס היא שהשנה כלל לא התקיימו אירועים בנוה שאנן: "אנשים יוצאים בערב יום העצמאות, והעירייה לא מסוגלת לארגן מספיק במות? אם ידעתם שיש כל כך הרבה עומס וביקוש, למה לא הקמתם את הבמה בנוה שאנן? זה היה ממש מעליב ולא נעים".

 

 

פיליפ קוסינוב הגיע לגן האם עם בתו, וגם הם התאכזבו מאוד: "הילדה שלי לא הפסיקה לבכות. הגענו לשם כרגיל, כמו בכל שנה, בשעה 20:00 בערב, עוד לפני שהאירוע התחיל, ולא נתנו לנו להיכנס. מאות אנשים רצו להיכנס עם הילדים שלהם, ופשוט סגרו את הכניסות. נאלצנו לראות את המופע דרך הגדר, והילדה שלי בכתה כי היא רצתה לראות את המופע של אגם בוחבוט. עמדנו על הגדר חצי שעה, והצלחנו להיכנס רק אחרי שההופעה של אגם בוחבוט הסתיימה. הבנתי מה היתה הבעיה – בגלל שלא פתחו במה בנוה שאנן, כל תושבי נוה שאנן הגיעו למרכז הכרמל. תקשיב, לא ראיתי דבר כזה".

נתי קפלן, שהגיעה גם היא עם משפחתה לחגוג בגן האם: "היה מאכזב מאוד. נכנסנו רק באמצע ההופעה כי שוטרת הכניסה אותי מהצד אחרי שהיא ראתה את הבת שלי בוכה. בעלי והילד השני הצליחו להיכנס לפנינו דרך כניסת העגלות, אבל אחרי זה גם היא נסגרה. הם היו בפנים ואנחנו בחוץ, ובמשך 30 דקות רק דיברנו עם האבטחה מעבר לגדר והתחננו שיכניסו אותנו. היה לחץ אדיר בכניסות, ילדים בכו ואנשים קיללו. זו היתה חוויה לא טובה ליום העצמאות, ארגון כושל. אמהות לידי התקשרו ל-106 ול-100 על מנת להבין מה קורה. איפה נראה דבר כזה ביום העצמאות? עינת קליש רותם שוב נכשלה בגדול. שום כלום למען תושבי העיר".

מעיריית חיפה נמסר כי האירוע התקיים תחת מספר המשתתפים המותר שאושר על ידי המשטרה, וכי ההחלטה לסגור את הכניסות היתה של גורמי המשטרה במקום. ממשטרת ישראל עדיין לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. שימחה מוצים

    אוי נו באמת… אני לא מחסידיה של ראש העיר – אבל מה הקשר אליה עכשיו???
    אולי יותר כדאי להתרכז בשגיאות כתיב ב"כתבה" ?

  2. עדי, כרמל

    מעניין איך הכתבים היו חוגגים אם חלילה היה קורה אסון בשל מספר משתתפים גדול מהמותר…אני מדמיינת את הכותרות העולצות…

  3. הקול השפוי

    ראשת עיר תת רמה,היו לכם ציפיות? בבחירות הקרובות מעיפים את קליש והחזירים מהעיר לצמיתות!!!

  4. סרגיי

    הגענו מנוה שאנן בתחבורה ציבורית עם ילדים, באנו לגן האם ולא הצלחנו להיכנס…מבאס מאוד. מחוסר ברירה הלכנו לטיילת לואי וחיכינו שעה לזיקוקים. היה עיכוב של כ 5 דקות בשיגור זיקוקים אבל גם מראה היה עלוב! זיקוקים שוגרו מרחוק בקושי ראינו אותם!!! חגיגות יום עצמאות 75 למדינת ישראל בחיפה היה הכי עלוב בעשור האחרון!!! אם כבר רציתם לחסוך בבמה בנוה שאנן, הייתם צריכים להיתכונן בהתאם!

  5. סרגיי

    הגענו מנוה שאנן בתחבורה ציבורית עם ילדים, באנו לגן האם ולא הצלחנו להיכנס…מבאס מאוד. מחוסר ברירה הלכנו לטיילת לואי וחיכינו שעה לזיקוקים. היה עיכוב של כ 5 דקות בשיגור זיקוקים אבל גם מראה היה עלוב! זיקוקים שוגרו מרחוק!!! יום עצמאות 75 למדינת ישראל בחיפה היה הכי עלוב בעשור האחרון!!! אם כבר רציתם לחסוך בבמה בנוה שאנן, הייתם צריכים להיתכונן בהתאם!

  6. אחד העם

    למה לא לחגוג את יום העצמאות במושבה? יכול ליהיות שמפחדים ממחבלים עם דגלי פלסטין?

  7. חיפאי מודאג

    אפשר לסגור את העיר הזאת. עד לפני כמה שנים בודדות היתה במה בכיכר ספר עם דוכנים מסביבה, לא היתה מעולם בעיה של מקום לחוגגים. לא ברור מה הסיבה לסגירה של לא מעט במות במהלך השנים האחרונות. לצפות מכלל תושבי העיר להגיע אל הבמה שבעיר התחתית זה לזרוק עלבון בפני התושבים.
    ניחא והתחבורה הציבורית היתה יודעת איך להתמודד עם עומס שכזה, מקום אחד לא יכול להכיל כמות של עשרות אלפי אנשים שרוצים לחגוג.

  8. לוי רבקה

    בושה וחרפה ראש עיר עלובה מזל גדול שאף אחד לא נחנק יכול היה להיות אסון גדול רק בנס לא נפגע אף אחד.קליש תשימי את המפתחות ותעלמי את אפס בריבוע כשלון מוחלט מהחזירים ועד גן האם את פשוט אפס בריבוע מזל שבקרוב יהיו בחירות….

  9. עוד לא היה כשלון כזה צורם כמו הקלישאה הזו

    היה לנו 4 שנים להבין ששום דבר שקליש צוק שובר ושות' ינסו לנהל הם רק יהרסו ויחריבו
    זוכרים את הספסלים ששובר הציב בלי אישור בנחל סעדיה עד שהתברר שהם סכנה מוחשית לציבור???
    רבותי מדובר בטירונים ש-5 שנים הרסו את העיר בשחיתות 2030 וטעויות בכל פינה.
    הביתה, ביי, קישטה

  10. שירת הברבור של קדנציה כושלת מאד

    אם לחיפה היה אמפי כמו לייב פארק או הירקון עם מקום ל-15 אלף איש אז אפשר היה לתת לכמה שרוצים להגיע
    הבעיה שחיפה תמיד חשבה בקטן גן האם זה מקום למקסימום 3000 איש איך אפשר לעשות שם במה עם אמן שאלפי ילדים ירצו לראות ולחשוב שזה יספיק??

  11. תושב ותיק

    החשיכו את נווה שאנן – שכונה שמספר תושביה עולה על כל קריה בקריות, הזוי וכל מה שנאמר לעיל

  12. מירי

    זה מה שקורה כשיש מקום רק לעוד בתי כנסת וישיבות בסתם בתים וגנים אך איו מקום לשום אירוע תרבותי בשכונה גדולה שאוכלוסיתה יכיולה להוות כמה ערים…מדוע לא מגיע לנווה שאנן ארוע רציני ולא רק לילדים הרי יש כאן מתחם סגור ואף אין צורך לסגור תנועת רכבים. כולי תקוה שלא נאלץ לראות שוב ראש עיר כושלת כמו זאת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר