חגורת בטיחות (צילום: עמותת אור ירוק)
חגורת בטיחות (צילום: עמותת אור ירוק)

16,000 דוחות בשנה בחיפה לנהגים ללא חגורה

לפי נתוני עמותת אור ירוק, במהלך 2016 נהרגו בארץ 46 אנשים שלא חגרו חגורת בטיחות. במדד מספר הנוסעים מאחור שחוגרים חגורת בטיחות ישראל נמצאת במקום ה-14 מתוך 20 מדינות באירופה

פורסם בתאריך: 24.7.17 19:48

יותר מ-16,000 דוחות נרשמו בשנת 2016 בחיפה לנהגים שנסעו ללא חגורת בטיחות או הסיעו נוסע לא חגור. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק לשינוי תרבות הנהיגה בישראל. לפי הנתונים, במהלך 2016 נהרגו בארץ 46 אנשים שלא חגרו חגורת בטיחות ונפצעו 560 אנשים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "הוכח כי חגורת בטיחות היא אביזר שבמקרים רבים יכול להוות את ההבדל בין חיים למוות, לכן חייבים להוסיף כבר היום 300 ניידות ו-300 שוטרים כדי להגביר את הנראות ואת הנוכחות המשטרתית ולמנוע מאנשים לנסוע ללא חגורת בטיחות. דוח של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים לסיכום שנת 2015 קבע שהירידה באכיפת המשטרה השפיעה באופן ישיר על העלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים".

לדברי קיטה, אמנם רוב הדוחות ניתנו לנהגים שלא היו חגורים, אך בכלי הרכב שנתפסו על ידי המשטרה היו בין השאר גם תינוקות וילדים בני פחות מ-3 שלא ישבו במושב בטיחות וילדים בני פחות מ-14 שלא היו חגורים. עוד אמר קיטה כי למרות ההוכחות בדבר יעילותה של חגורת הבטיחות במניעת פגיעה ובהצלת חיים, שיעור הנוסעים היושבים מאחור וחוגרים חגורת בטיחות בישראל הוא עדיין נמוך בהשוואה למדינות אירופה. לדבריו, ישראל נמצאת במקום ה-14 מתוך 20 במדד זה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר