התמונה שצורפה לדוח (צילום: פקח עיריית חיפה)
התמונה שצורפה לדוח (צילום: פקח עיריית חיפה)

ממגרים את הפשע: העירייה קנסה מאכילת חתולים חולה

"קטיה נאשמת בעבירה חמורה של חמלה, ובעוד חודש יש לה דיון בבית המשפט" - כך נכתב בפוסט של נח - ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים, אשר תוקפת את עיריית חיפה ואת ראש העיר עינת קליש רותם לאחר שפקחים קנסו פעמיים אשה מבוגרת וחולה שמאכילה חתולים ליד ביתה

פורסם בתאריך: 5.9.23 16:11

פוסט שפורסם ביום שני בדף הפייסבוק של נח – ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים הצליח לעורר הרבה אמפתיה בקרב המגיבים וזכה ליותר מ-40 שיתופים.

"קטיה, תושבת חיפה, נאשמת בעבירה חמורה של חמלה, ובעוד חודש יש לה דיון בבית המשפט", נכתב בפתח הדברים, "נוסף על כך, עיריית חיפה עומדת לעקל את חשבון הבנק של קטיה – אשה מבוגרת וחולה. זה אומר שלא יהיה לקטיה איך לקנות מזון, לא לה ולא לחתולים, לא לשלם חשבונות, ובקיצור – לא יהיה לה ולבעלה הנכה ממה לחיות. מדובר בעבירות חמורות ביותר מבחינת עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם".

מתיאור המקרה, כפי שנכתב בפוסט, עולה כי "קטיה פנתה לעירייה כדי לקבל תשובות ופרטים מתיקי הקנסות על האכלת חתולים. התברר כי קנס אחד שהיא מעולם לא קיבלה נשלח אליה רק לאחר שתפח לסכום של 1,202.44 שקל. הקנס השני נמסר לה ביד כשהפקח תפס אותה שמה מזון על כלי קיבול, והיא הגישה בקשה להישפט. בעירייה מסרבים להעביר לקטיה את אישור המסירה של הקנס הראשון שצבר ריבית כמו בשוק האפור או להסביר לה אלו מסמכים יש בעירייה. אנחנו לא מוכנים לשתוק מול העוול הגדול שנגרם לחתולים ולקטיה, שמאכילה אותם בצורה נקייה ומסודרת. מגיעה לה הוקרה ולא קנסות ועיקולים".

לפוסט צורפה תמונה שבה נראים שלושה כלי קיבול מלאים באוכל ובמים וחתול שחור אוכל מכלי רביעי. את התמונה צילם פקח עירוני, שצירף אותה לאחד משני הקנסות שקיבלה קטיה. מה שבולט בתמונה הוא דווקא הניקיון סביב כלי הקיבול.

 

 

מנכ"לית התאחדות נח אלה אבין, מה אתם מתכוונים לעשות?

"קודם כל, כתבנו בפוסט שאנחנו זקוקים לעזרה של הציבור בתרומות כדי להעמיד לקטיה ייצוג משפטי בפני בית משפט ולשכת ההוצאה לפועל. אנחנו קוראים לכולם להצטרף למאבק נגד הבריונות של עיריית חיפה. זהו אחד המקרים החמורים והמחרידים שעמותת נוח קיבלה. מדובר בקשישה חולה שגרה בדיור ציבורי עם בעלה שהוא נכה 100 אחוז. היא אמנם ענייה, אין לה הרבה כסף, אבל היא דואגת לחתולי הקהילה ומאכילה אותם תמיד בצורה נקייה ומסודרת".

וזה לא מנע מהעירייה לקנוס אותה פעמיים.

"נכון. באשר לקנס הראשון – היא פנתה למחלקת האכיפה של העירייה וביקשה לקבל חומרים מהתיק, כמו אישור מסירה שהיא מעולם לא קיבלה אותו. בעירייה התעלמו מהבקשה שלה ולא העבירו לה שום מסמכים הקשורים לקנס הזה. עכשיו עומד נגדה איום של עיקול חשבון הבנק שלה אם היא לא תשלם 1,200 שקל – קנס של 730 שקל שתפח בריבית של השוק האפור. אנחנו בעמותת נוח לא ניתן יד לרדיפה הזו של העירייה, נילחם ונגן על האשה הטובה הזו בבית המשפט. נמשיך לחשוף את כל העוולות של העירייה ואת כל המקרים שקרו במשך כל הכהונה של ראש העיר הנוכחית. נוציא את האמת לאור בבית המשפט. אנחנו קוראים לתושבי חיפה שיש להם לב טוב וחומל לעשות את ההחלטה הנכונה בבחירות המוניציפליות הקרובות ולדרוש מכל המועמדים התחייבות בכתב שהרדיפה אחרי מאכילי חתולים תופסק לאלתר, שכל הקנסות יבוטלו ושלא יינתנו קנסות חדשים".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. טוב מאד שיש אכיפה, לפחות בזה.

    אם היא רוצה לאמץ חתולים שתאסוף אותם אליה הביתה
    האכלת חתולים מביאה חזירי בר
    אם האישה חולה, שתשקיע בתרופות וטיפול בעצמה ולא תייצר מפגעמם וטררם תקשורתי מיותר.
    הגיע זמן שעיריית חיפה גם תאכוף קנסות על רכבים שחוסמים מדרכות להולכי רגל.

  2. דתיה ,תושבת בת ים

    המומה !!! מקומם ברמות מכמה כיוונים . א – ההתנגדות להאכלת חתולים כששומרים על הניקיון תמוהה. ב- הקנס שצובר ריביות ללא אשמתה . תעודת עניות לעיריית חיפה .

  3. די להאכיל חיות בחוץ

    חתולים לא שומרים על נקיון והאכלה שלהם מביאה את חזירי הבר
    כבר היה מספיק ניסויים לראות שזה קשור אחד בשני וחייבים להפסיק את זה

  4. ענת מיכל

    מקומם שעינת קליש מתייקת בקשות מתושבים בפח הזבל. כך גם בקשות לתגובה מעיתונאים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר