בית הכנסת בשכונת נאות פרס
בית הכנסת בשכונת נאות פרס

בבית הכנסת בנאות פרס מבקשים מיגונית, העירייה לא עונה

אל בית הכנסת בשכונת נאות פרס, אשר שוכן במבנה יביל, מגיעים עשרות מתפללים מדי יום. בשבוע שעבר הם פנו לעיריית חיפה, ביקשו מיגונית והסבירו כי המרחק מבית הכנסת למרחב הממוגן הקרוב הוא גדול, וכי בזמן אזעקה אין להם די זמן להגיע אליו. לטענתם, העירייה לא טרחה להשיב

פורסם בתאריך: 19.10.23 12:38

ציבור המתפללים בבית הכנסת בשכונת נאות פרס פנו לעיריית חיפה בבקשה לספק להם מוגנים, אך פנייתם לא זכתה לכל התייחסות.

אל בית הכנסת, ששוכן במבנה יביל, מגיעים עשרות מתפללים בכל יום. המתפללים פנו כבר בשבוע שעבר לעירייה והסבירו כי המרחק מבית הכנסת למרחב הממוגן הקרוב הוא גדול, וכי בזמן אזעקה אין להם די זמן להגיע אליו. לדבריהם, העירייה לא טרחה לענות להם.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר אחד מהמתפללים: "אני לא מבין למה העירייה מתעלמת מאיתנו. האם צריך לחכות לאסון שבו אנשים יהרגו כדי לתת לנו מענה? מה בסך הכל אנחנו מבקשים? רק להגן על עצמנו. אנחנו מתפללים במבנה יביל עד שייבנה מבנה קבע שישמש בית כנסת. אנחנו נמצאים כבר שנתיים במקום הזה, כך שהעירייה מודעת לבעיה".

 

 

לדבריו, "בזמן מלחמה המיגונית היא בבחינת מבנה מציל חיים. מדי יום מתפללים בבית הכנסת הזה כ-30 איש בבוקר ובערב, ובימים שישי ושבת המספר הוא כפול. האם אנחנו כתושבי חיפה לא זכאים להגנה מהעירייה?".

יצוין כי לפי ההנחיות המופיעות באתר האינטרנט של עיריית חיפה, במקרה של התקפת טילים על העיר יש להגיע למרחב מוגן תוך 60 שניות ולשהות בו במשך עשר דקות. המתפללים טוענים כי לאיש צעיר יידרשו שתי דקות לפחות של ריצה מהירה כדי להגיע למרחב מוגן, אך למבוגר יידרש הרבה יותר זמן.

מהעירייה לא נמסרה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אל והים

    הזוי שבית כנסת מבקש מיגונית בעוד שכל המחזירים בתשובה מפמפמים "שלוחי מצווה אינם ניזוקים".
    עדיף לשים מיגונית בגן המשחקים בשכונה, יעיל ונכון יותר לעשות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר