הביתה עכשיו (צילום: באדיבות מחזירים את החטופים הביתה)
הביתה עכשיו (צילום: באדיבות מחזירים את החטופים הביתה)

מיצג "ארוחת שישי" ברחבת בית רוטשילד

שולחן ערוך ל-240 משתתפים כמספר החטופים בעזה מגיע לחיפה ויוצב ברחבת בית רוטשילד במרכז הכרמל. על כל כיסא תוצמד תמונה של חטוף, ומסביב לשולחן, לצד הכיסאות לבוגרים, יוצבו גם כיסאות לתינוקות. כמו כן יחולקו 240 בלונים צהובים שיופרחו בסיום הטקס

פורסם בתאריך: 9.11.23 13:13

מיצג "ארוחת שישי", של שולחן ערוך ל-240 משתתפים כמספר החטופים בעזה, יוצב הערב (חמישי) בשעה 18:00 ברחבת בית רוטשילד במרכז הכרמל.

מיצגי השולחנות שהוקמו בארץ ובעולם למען החטופים הצליחו לעשות משהו שאלפי נאומים לא הצליחו – להעביר את גודל האסון. התחושה שהתקבלה לאחר הצבת השולחן הראשון ברחבת מוזיאון תל אביב היתה כמו אגרוף בבטן, וזו היתה המטרה – לזעזע את העולם. מאז מוצבים עשרות מיצגים כאלו בכל ערב שישי בערי בירה רבות מסביב לגלובוס, כשהם ערוכים לקבלת שבת וירטואלית, עם צלחות, כוסות, סכום ופרחים במרכז השולחן, אבל ללא אוכל. על כל כיסא מוצמדת תמונה של חטוף, ומסביב לשולחן, לצד הכיסאות לבוגרים, מוצבים גם כיסאות לתינוקות. 

המיצג החיפאי הוא יוזמה פרטית של גל גליקמן, חיפאית לשעבר בת 26 שמתגוררת כיום בתל אביב, בשיתוף עם מטה הבחירות של דוד עציוני. "החלטתי להרים את המיזם הזה בעזרת חברים כי כל פניות שלי לעיריית חיפה נתקלו באטימות. אף אחד לא עונה במשך שבועות, ובעצם לא קורה פה כלום בעיר וחבל. בכל בוקר אני מתעוררת בתל אביב ורואה שנעשים בה דברים מרגשים ומצמררים. החלטתי להרים את הכפפה ופניתי לעסקים מקומיים, שמעדיפים להישאר בעילום שם, והחלטנו להרים את זה ביחד".

 

כרזת מיצג ארוחת שישי למען החטופים

כרזת מיצג "ארוחת שישי" למען החטופים

 

 

גליקמן הוסיפה כי "מסביב לשולחן ימוקמו 240 כיסאות מיותמים, ונחלק 240 בלונים צהובים שיופרחו בסיום הטקס. דיברנו עם משפחות של חטופים מהאזור – משפחתו של אופיר צרפתי מקרית אתא ומשפחתה של ענבר הימן – אך עדיין לא ידוע אם הם יישאו דברים. הם אמרו שיחליטו על כך לקראת פתיחת המיזם". 

השולחן הריק יוצב לצד קיר גדול שעליו יוכלו המבקרים לכתוב דברי תמיכה, עידוד ונחמה לחטופים ולבני משפחותיהם. כמו כן תינתן האפשרות להדליק נרות למען החזרת החטופים. מיצג "ארוחת שישי" יהיה פתוח לציבור הרחב היום בשעות 22:00-18:00.

מהמטה החיפאי של הקבוצה "משיבים את החטופים הביתה" – שאחראית על מיצג 240 זוגות הנעליים ברחבת כיכר האודיטוריום ועל השלט "30 ימים הלב שלנו שבוי בעזה" – ביקשו להבהיר כי המיצג הוא "יוזמה נפרדת ומקסימה של קבוצת נשים שעשו זאת באופן עצמאי, אך גם אנחנו מזמינים את כל התושבים להצטרף ולתמוך".

עציוני: "חרתנו על דגלנו מאז מעולם את קידוש החיים. אנחנו דורשים ממדינת ישראל להחזיר את החטופים עוד היום הביתה בשלום. הלב שלנו עם המשפחות".

 

מיצג 240 זוגות הנעליים ברחבת האודיטוריום (צילום: חגית הורנשטיין)

מיצג 240 זוגות הנעליים ברחבת כיכר האודיטוריום (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. לא להיכנע שוב לטרור החטיפות

    אסור ללחוץ על הממשלה. זה משדר לחץ ופוגע בחוסן.
    אנחנו לא רוצים לשחרר 240 חטופים ולקבל בפעם הבאה עוד 500 חטופים, או עוד טבח בגלל שחרור מרצחים מבתי סוהר כאן.
    יש לפעול למיגור חמאס בכל מחיר, לצערנו המחיר יכול להיות גם קשה מאד מבחינת החטופים וצריך להתכונן נפשית מבחינה זו.
    הפעולות האלו צריכות לייצר לחץ להמשך הפעולה עד סיום השליטה על עזה ולא לעצור למו"מ שהוא בעצם כניעה לטרור.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר