צב רך משוחרר בקישון (צילום: אולגה ודוב)
צב רך משוחרר בקישון (צילום: אולגה ודוב)

21 צבים בסכנת הכחדה הושבו לקישון (וידאו)

צבים רכים צעירים שבקעו במדגרת שמורת החולה שוחררו בשבוע שעבר בשלוש נקודות שונות בנחל הקישון. הם הצטרפו לאוכלוסיית הצבים ההולכת וגדלה בקישון מזה כעשור

פורסם בתאריך: 8.8.17 07:55

רשות נחל הקישון השיבה בשבוע שעבר לנחל 21 פרטים צעירים של המין צב רך אשר נמצא בסכנת הכחדה. הצבים הצעירים בקעו במדגרת שמורת החולה ושוחררו בשלוש נקודות שונות בנחל הקישון. אנשי רשות הנחל שחררו את הצבים באזורים מוגנים מהפרעות אנושיות במטרה להגדיל את סיכויי הישרדותם ולאפשר להם תנאי גידול מיטביים.

עד היום השיבה רשות נחל הקישון 594 צבים צעירים ובוגרים לנחל, ו-21 הפרטים הצעירים של הצב הרך ששוחררו בשבוע שעבר הצטרפו לאוכלוסיית הצבים המתבססת בנחל זה כעשור. הצב הרך חי בבתי גידול לחים של מים מתוקים ובשפכי נחלים, ומעבר של צבים רכים תועד גם בין נחלים דרך הים.

 

צילום: אלון בן מאיר, רשות נחל הקישון

 

אוכלוסיית הצבים הרכים בשמורת החולה היא אחת משתי האוכלוסיות העיקריות של מין זה בישראל. מעת לעת מתבצעות העתקות מהחולה לנחל הקישון כדי לחזק ולבסס את האוכלוסייה הטבעית בנחל. אנשי רשות נחל הקישון תיעדו לא אחת פרטים בוגרים של הצב הרך בעת סיורים שהם מקיימים בנחל ובסביבתו, ואיתרו בעבר קנים של צבים רכים בגדות הנחל.

מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים: "הרשות עובדת בשיתוף פעולה מלא עם רשות הטבע והגנים בכל הנוגע להשבה ולהצלה של מינים נדירים הנמצאים בסכנת הכחדה בישראל, ובמסגרת זאת מבצעות שתי הרשויות מדי שנה סקרים לאיתור קנים ומקומות הטלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר