עץ מסומן ברחוב מוריה
עץ מסומן ברחוב מוריה

תעלומה: מדוע סומנו העצים לאורך ציר הכרמל?

לאורך הציר ממרכז הכרמל עד מרכז חורב סומנו עצים באמצעות פתקיות פלסטיק. תושבים חוששים שיש לכך קשר ליוזמת עיריית חיפה להקצות נתיב נסיעה למטרונית, אך בעירייה מרגיעים: "הסימון נועד למעקב ולטיפול בעצים"

פורסם בתאריך: 9.8.17 14:45

החידה הגדולה שמעסיקה מתחילת השבוע את פוקדי המרחב הציבורי ברכס הכרמל היא מדוע הותקן סימון על העצים הנטועים לאורך שלושה רחובות – שדרות הנשיא, שדרות מוריה ורחוב חורב – ממרכז הכרמל ועד צומת חורב. הסימון, שבוצע באמצעות פתקיות פלסטיק שעליהן מספר ואשר הוצמדו לגזעי העצים באמצעות סיכות, עורר תהיות בקרב תושבים רבים שחששו שלמהלך יש קשר לרעיון שעליו הכריזה העירייה כבר לפני כשבע שנים להקצות נתיב נסיעה בלעדי למטרונית גם בציר הרכס – מהלך הטומן בחובו פוטנציאל לפגיעה בעצים או להעתקתם.

הסימון בוצע לפני ימים אחדים, ובמסגרתו סומנו במתכונת אחידה כל העצים הנטועים באי התנועה שבמרכז מקטע הנשיא-מוריה-חורב ובמרחב הציבורי מצדו המערבי של המקטע, בעיקר במדרכות. במענה לשאלות "כלבו – חיפה והצפון" הזימה דוברות העירייה את החשש שמדובר במהלך לשינוי כלשהו במיקום העצים וציינה כי הם סומנו על ידי החברה העירונית לתשתיות ותחבורה יפה נוף במסגרת מהלך רחב היקף לביצוע סקרי שימור עצים ברחבי העיר.

 

עץ מסומן בגן מניה שוחט

עץ מסומן בגן מניה שוחט

 

"חברת יפה נוף מבצעת סקרי שימור עצים בשכונות שונות של העיר, וכך נעשה כבר בשכונת הדר, בשכונת הכרמל הצרפתי וברחוב דרך הים", נכתב בתגובת העירייה, "במסגרת זו נערכת לכל עץ 'תעודת זהות' שכוללת בדיקה של בריאות העץ, קוטרו ומאפיינים נוספים שיאפשרו מעקב, שימור וטיפול בעצים".

עם זאת, לא נמסר מדוברות העירייה מענה לשאלות מדוע לא סומנו העצים מצדו המזרחי של מקטע הנשיא-מוריה-חורב ומדוע לא סומנו העצים ברחוב הרביעי המרכיב את ציר הרכס – שדרות אבא חושי.

אחד מתושבי ציר הרכס נשמע מודאג גם לאחר שהוצגה לו תגובת העירייה: "זה לא בלתי סביר לחשוב שלסימון עצים לאורך ציר שכבר הוכרז על ביצוע פרויקט תחבורה חדש בו יש קשר לעבודות תשתיות אפשריות. מה שהגדיל את החשש הוא העובדה שבתוך גן מניה שוחט סומנו אך ורק העצים שצמודים לכביש ציר הרכס, בעוד שהעצים המרוחקים יותר מהכביש לא סומנו. נמשיך להיות עם עין פקוחה כדי להשגיח שכל פרויקט ציבורי חדש לא יפגע בעצים".

 

עצים שסומנו במרכז הכרמל

עצים שסומנו במרכז הכרמל

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר