שער אורן בבית העלמין שדה יהושע (צילום: בועז כהן)
שער אורן בבית העלמין שדה יהושע (צילום: בועז כהן)

הקיר התמוטט, חברה קדישא דורשת 2.3 מיליון שקל מהעירייה

כבר לפני יותר משלוש שנים התריעה חברה קדישא בפני עיריית חיפה על זרימת מים מנחל שיח אל תוך בית העלמין שדה יהושע מעל לקיר תומך במקום ועל חשש מפני התמוטטותו ושקיעה של קברים. לאחר שהמפגע לא טופל נאלצה החברה לממן בעצמה את העבודות, וכעת היא דורשת 2.3 מיליון שקל מהעירייה

פורסם בתאריך: 10.12.23 09:09

חברה קדישא דורשת מעיריית חיפה 2.3 מיליון שקל בעקבות התמוטטות קיר תומך בשער אורן בבית העלמין שדה יהושע, לטענתה בשל מחדליה של העירייה.

כבר בשנת 2021 פנתה חברה קדישא לראש העיר עינת קליש רותם באמצעות עו"ד עפר אטיאס ממשרד אטיאס, גראור, וישניצקי, ענבר, חכים ושות', וטענה כי ב-19 באוקטובר 2020 היא התריעה בפני גורמים בכירים בעירייה, ובהם ראש העיר ומהנדס העיר, והתריעה על מפגע של זרימת מים מערוץ נחל שיח אל תוך בית העלמין מעל לקיר התומך במקום. "אך למרות העובדה שמרשתי השקיעה סכומים ניכרים בשיקום הנזקים שנגרמו לבית העלמין עקב המפגע", נכתב, "הרי שעקב כמויות מי הגשמים שממשיכות לזרום מנחל שיח, קיים חשש סביר להתמוטטות הקיר התומך ולהתמוטטות ולשקיעה של קברים ומצבות".

עוד נכתב כי "למרות האמור לעיל לא מצאה העירייה לנכון לפעול על פי אחריותה למניעת המפגע, ועקב הגשמים שירדו במשך החורף האחרון המצב רק הלך והחמיר, ומשפחות שיקיריהן קבורים במקום מתלוננות מרה על המצב המביש. מרשתי דורשת במפגיע שהעירייה תפעל באופן מיידי לטיפול במפגע שהיא אחראית הבלעדית למניעתו, וזאת טרם יתרחש אסון או ביזיון או שניהם כאחד". כבר אז צוין כי "אם יימשכו מחדליה של העירייה, הרי שכל נזק שייגרם לבית העלמין, לרבות לקברים, למצבות ולציבור, יהיה באחריותה של העירייה".

 

 

לפני כשבועיים שלחה חברה קדישא מכתב נוסף לקליש רותם, ובו נטען כי לאחר שהעירייה לא התייחסה למכתב, לא השיבה עליו ולא פעלה כנדרש למניעת המפגע, החברה נאלצה לפעול ולבצע עבודות על חשבונה בסכום שנאמד ב-2,319,094 מיליון שקל – 1,912,298 מיליון שקל על עבודות הקמת קיר תומך ורצפה; 147,420 שקל לפירוק מצבות ולהרכבתן מחדש; 119,665 שקל לעבודות הקמת שביל וניקוז; 5,850 שקל שכר טרחה למודד; ו-133,861 שקל שכר טרחה לתכנון ולפיקוח.

בסיום המכתב מתריע עו"ד אטיאס כי "אם תוך 14 יום לא תמציא עיריית חיפה למרשתי המחאה בנקאית בסך של 2,319,094 שקל יגיש משרדנו בשם מרשתי תביעה כספית נגד העירייה. התראה נוספת לא תישלח".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טל

    כל חיפה התמוטטה ואנחנו דורשים לסלק את האחראית מלשכת ראש העיר
    תנו צ'אנס לשרית גולן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר