סלומון טקה ז"ל
סלומון טקה ז"ל

דרמה בבית המשפט: השוטר שירה בסלומון טקה – זכאי

כמעט חמש שנים אחרי שירה למוות בסלומון טקה, קצין המשטרה שהואשם בגרימת מוות ברשלנות ולא בהריגה - זוכה בבית משפט השלום בחיפה. לדבריו של השופט, הקצין היה בסכנת חיים ממשית בזמן האירוע וירה לצורך הגנה עצמית

פורסם בתאריך: 2.4.24 15:42

דרמה בבית משפט השלום בחיפה: כמעט חמש שנים אחרי שירה למוות בסלומון טקה, קצין המשטרה שהואשם בגרימת מוות ברשלנות ולא בהריגה – זוכה היום (שלישי).

בהכרעת הדין פנה השופט לנאשם ואמר: "אחרי שבחנתי את התיק הגעתי למסקנה שלפיה אני קובע שאתה זכאי, ואני מזכה אותך מביצוע העבירה של גרימת מותו של סלומון טקה ז"ל". לדבריו של השופט, השוטר היה בסכנת חיים ממשית בזמן האירוע וירה לצורך הגנה עצמית.

עוד אמר קבע השופט כי החקירה לקתה בחסר וכי עדי הראייה עשו עליו רושם לא אמין: "מצאתי את גרסת השוטר אמינה. הוא ירה לצדו של טקה בתקווה למינימום נזק". השופט הסביר כי רופא מהמכון המשפטי העיד שהאבן שהשליכו טקה וחבריו לעבר השוטר היוותה סכנת מוות: "השוטר דרך את אקדחו במטרה להרתיע אותם, וצעק לעברם להתרחק. משלא נענו לקריאתו, הוא דרך את אקדחו". עוד ציין השופט כי בגופו של טקה נמצאו ריכוזים שונים של אלכוהול וסמים.

 

 

בסוף דבריו פנה השופט למשפחתו של טקה ואמר: "החלטתי אולי תהיה קשה לכם, אבל הצדק לא פועל רק לצד אחד".

בכתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד רונן יצחק וליאת יונניאן, נכתב כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של טקה, כאשר רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט ולא הסתפק לכל היותר בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, וזאת בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנוהלי המשטרה בנוגע לירי, שאינם מתירים ירי לעבר הקרקע בנסיבות ובאופן שבהם פעל הנאשם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר