מלון דן פנורמה (צילום: קובי פאר)
מלון דן פנורמה (צילום: קובי פאר)

גידול בתפוסת המלונות בחיפה ביחס לשנה שעברה

לפי נתוני הלמ"ס גדלה התפוסה הממוצעת במחצית השנה הראשונה ב-3.7 אחוזים. לדברי יו"ר התאחדות המלונות בחיפה עדי מאור, גם ישראלים וגם תיירים מבינים כיום שחיפה היא מרכז הצפון ואפשר גם לטייל וגם ללון בה

פורסם בתאריך: 25.8.17 15:18

השוואה בין תפוסת החדרים הממוצעת בחדרי המלון בחיפה בחודשים ינואר-יולי 2017 לבין התקופה המקבילה של שבעת החודשים הראשונים אשתקד מצביעה על גידול מתון אך משמעותי בתחום התיירות בעיר. לפי ההשוואה, שפרסמה השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), בחודשים ינואר-יולי השנה הסתכמה תפוסת החדרים הממוצעת במלונות חיפה ב-65.6 אחוז – גידול של 3.7 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שבה נרשמה תפוסה ממוצעת של 61.9 אחוז במלונות העיר.

הנתונים אינם מלמדים על צמיחה דרמטית בתחום התיירות בעיר, אך עם זאת הם משקפים מאזן חיובי משמעותי. הנתונים בחיפה השנה דומים מאוד לנתוני תפוסת חדרי המלון הממוצעת הארצית שהסתכמה בחודשים אלה ב-65.4 אחוז ושיקפה גידול של 4.5 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

יו"ר התאחדות המלונות בחיפה והסביבה עדי מאור, המכהן גם כמנכ"ל רשת מלונות דן בחיפה, מסר כי לגידול בתפוסת החדרים תרמו הן תיירים ישראלים והן תיירים מחו"ל. "בניגוד לעבר", ניתח מאור, "יותר ויותר ישראלים מגלים שאפשר גם לבלות וגם לישון בחיפה, שממוצבת כמרכז לטיולים ביום וכמוקד לבילויים בערב. המגמה הזו היא תהליך איטי שנמשך כבר עשר שנים וגדל משנה לשנה".

באשר לתיירות הנכנסת מחו"ל לחיפה אמר מאור: "הצלחנו לשכנע את מארגני התיירות בחו"ל שחיפה היא המרכז של כל הצפון. מה שסייע לכך מאוד הוא הפיתוח התחבורתי המצוין שקרה בארבע-חמש השנים האחרונות באזור הצפון ושבאמצעותו יכולה נסיעה מחיפה לעכו להימשך 15 דקות בלבד בכביש עוקף קריות, נסיעה מחיפה לנצרת נמשכת חצי שעה בלבד ונסיעה מחיפה לטבריה נמשכת 45 דקות בלבד. שילוב של טיולים ביום לכל אזור בצפון עם בילוי בחיפה בשעות הערב הוביל לכך שכל קבוצת תיירים מגיעה לחיפה ליומיים-שלושה – דבר שבעבר היה קיים פחות. התיירים באים לחיפה ולא רק עוברים בחיפה, וזה מצא את ביטויו בנתונים הסטטיסטיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר