חניות מסומנות בירוק ברחוב הגליל (צילום: חן רפטר)
חניות מסומנות בירוק ברחוב הגליל (צילום: חן רפטר)

זעם על סימון חניות בירוק לפרויקט הרכב השיתופי בחיפה

תושבים בנוה שאנן וברמות רמז טוענים שהחניות שנבחרו לפרויקט של Car2Go נמצאות דווקא ברחובות שיש בהם מצוקת חניה. "לוקחים רכוש ציבורי והופכים אותו לפרטי", התלונן אחד מהתושבים

פורסם בתאריך: 31.8.17 13:21

יישום פרויקט הרכב השיתופי של Car2Go, שאמור לצאת לדרך בנובמבר, החל השבוע בסימון החניות המיועדות למכוניות החשמליות. אלא שבעוד שהפרויקט כולו מוצג כמיזם שנועד להקל על חיי התושבים, רבים הופתעו לגלות שהם עתידים להיפגע ממנו בגלל גריעה של מקומות חניה באזור מגוריהם. תושבים ברחובות שבהם קיימת מצוקת חניה הופתעו לגלות השבוע מקומות חניה מסומנים בירוק סמוך לבתיהם, עם שלט של חברת Car2Go מתנוסס לידם, וזאת ללא כל הודעה מוקדמת.

"ברחוב בת חן, הרחוב הראשי של רמת חן, הקימו לפני שנתיים מרכז מסחרי שאין בו חניון", מספר תושב השכונה דרור מאיר, "המבקרים במרכז חונים ברחובות הסמוכים ואנחנו נשארים ללא חניה לעצמנו. פתאום, בלי התרעה, מגיעים לשם מ-Car2Go ולוקחים לנו את החניה ברחוב שיש בו גם כך רק תשעה מקומות". מאיר אומר שהוא תומך בפרויקט ושהיה משתמש בשירותיו בעצמו, אבל מתנגד לאופן שבו הוא מיושם: "העירייה היתה צריכה לפרסם את הדבר לפני כן. מיזם דומה נכשל בתל אביב כי העירייה לא הקצתה נכון את מקומות החניה. בסופו של דבר אלה הכספים שלנו. זה מתסכל כי אנחנו גם כך נאלצים לחנות על המדרכות".

ג', תושבת נוה שאנן שמחנה את מכוניתה באופן קבוע בדרך יד לבנים 37, הופתעה לגלות ביום שלישי שלטים של המיזם מתנוססים מעל המקומות שבהם היא נוהגת להחנות כדי לאסוף את הילדים מבית הוריה. "יש בסך הכל שש חניות ליד הבית, ובזמן האחרון כמעט את כולן תפסו משאיות. עכשיו החניה הפכה לבלתי אפשרית", היא אומרת, "למה בחרו את החניות הבעייתיות ביותר ברחוב? ההורים שלי לא ישתמשו בשירות הזה, ועכשיו אני צריכה לחנות על המדרכה כדי לקחת את הילדים, וגם כל השאר יעשו כמוני".

ג' אומרת שגם ליד מתנ"ס נוה יוסף נוצרה בעיה דומה. גם שם יש בסך הכל שש חניות, ובערב אין מספיק מקומות להורים שמביאים את הילדים לחוגים. "בחרו במקומות שיש בהם את מספר מקומות החניה הקטן ביותר", היא מסכמת.

 

חניות מסומנות ברחוב ברנר ברמות רמז (צילום: אביגיל גלפנד)

חניות מסומנות ברחוב ברנר ברמות רמז (צילום: אביגיל גלפנד)

 

חן רפטר, תושב רחוב יעקב סלומון בנוה שאנן, זעם כשגילה את השלט ביום שלישי ברחובו. "זו זילות. לוקחים רכוש ציבורי והופכים אותו לפרטי", הוא אומר, "זה כמו שיחליטו שחדר בבית שלי שייך להם. יש ליד הבית חמש חניות, ובהן אחת לנכים, ועכשיו שתיים שמורות ל-Car2Go. למה לא הוציאו שלט על פי חוק הבנייה שזה הולך לקרות? כשאין חניה ברחוב אני חונה רחוק והולך ברגל. מישהו מהבטיחות אישר שזה בסדר? ממתי סימון ירוק על הכביש נחשב לתמרור?".

רפטר מפנה את כעסו לעירייה: "אם הם רוצים להוסיף חניות, צריך להכשיר חניות חדשות. אני לא מוכן לקיומו של פרויקט כזה. לא סביר שהם יעשו מה שהם רוצים".

אביגיל גלפנד, תושבת רמות רמז – שכונה שסובלת ממצוקת חניה בגלל פרויקטים מסיביים של פינוי-בינוי – חזרה אתמול מהעבודה, גילתה שתי חניות מסומנות בירוק, ונאלצה לחפש חניה ברחובות סמוכים. "רחוב ברנר נמצא בתפוסה מלאה בגלל החניה", היא אומרת, "רוב החניות ברחוב, בזלמן שניאור ובחביבה רייך נחסמות בגלל הבנייה. למרות שהקימו חניון שיתופי גם הוא תמיד תפוס. זה מקומם ששתי חניות נתפסות על ידי חברה פרטית. אני בעד קידום תוכנית ירוקה, אבל זה לא מצדיק פריבילגיה על חשבון הדיירים".

 

חניה מסומנת בירוק בנוה שאנן

חניה מסומנת בירוק בנוה שאנן

 

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "חיפה נבחרה להיות העיר הראשונה בישראל המיישמת את התוכנית הלאומית לשיפור האוויר במטרופולין. התוכנית כוללת פעולות נרחבות לצמצום מקורות הזיהום בתעשייה ובתחבורה. שירות השכרת הרכבים החשמליים בתעריף שעתי במוקדים שונים בעיר נועד לקטין את הצורך במכונית נוספת בקרב משפחות ולהפחית את זיהום האוויר מתחבורה. השירות יאפשר למשתמשים לאסוף את הרכבים בנקודה אחת ולהחזירם בכל אחת מעמדות ההטענה והחנייה שיוכשרו בעיר. על מנת שהמאבק יצליח וייעשה שימוש ברכבים החשמליים, מקומות החניה נבחרו בקפידה על ידי אנשי המקצוע, כאשר הקו המנחה הוא מקומות שייתנו מענה וביקוש למשתמשים. הרכבים החשמליים מהווים מרכיב אחד בלבד בתוכנית שבמסגרתה תיאסר כניסת כלי רכב מזהמים לעיר, חברת אגד עוברת לשימוש באוטובוסים חשמליים ועיריית חיפה מחליפה את צי משאיות האשפה שלה למשאיות מונעות בגז טבעי. כל אלה מתבצעים לצד מאבק עיקש לצמצום מקורות הזיהום מהתעשייה, ועל כן המאבק יצליח ויזכה להבנת הציבור ולשיתוף פעולה מתוך הבנה למטרת התוכנית ולחשיבותה לשיפור איכות החיים בעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דוד נחש

    מישהו בעיריית חיפה אטום.רוצים לשריין מקומות חניה לרכבים חשמליים בבקשה אבל לא על חשבון החניות המועטות שגם ככה תפוסות. אני מציע להכשיר חניה כזאת מול הבית של יונה יהב ונראה מה יקרה.

  2. סבטלנה

    מוריה 107- קרית ספר 2. עסקים קטנים נסגרים בעזור עכב מחוסר חנייה. בניינים חדשים קמו וחיסלו חניות בכניסה לבניין ולד פחי אשפה, אבל כל זה לא מעניין אף אחד. פניות רבות נשלחו לעירייה והנה ההבעתה ירוקה
    תביעה ייצוגית

  3. חשדן מעוצבן

    השתלטו על המון חניות במקומות מרכזיים שגם קודם היתה בעית חניה קשה.
    נראה שמישהו עושה כאן קופה.
    הפרסומים המלוקקים חשודים – שמישהו יבדוק – מי מקדם את זה ולמה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר