שדרות בן גוריון (צילום: צבי רוגר)
שדרות בן גוריון (צילום: צבי רוגר)

בעלי עסקים בשדרות בן גוריון נגד עיריית חיפה

בעלי העסקים, שחששו מהפרעות מצד החוגגים את חג הקורבן, נדרשו לשלם 1,000 שקל כל אחד תמורת סגירת הרחוב, אך סירבו. לטענתם, דרישה כזו לא הופנתה מעולם לבעלי עסקים במקומות אחרים בעיר

פורסם בתאריך: 3.9.17 16:06

עיריית חיפה דרשה מבעלי עסקים בשדרות בן גוריון לשלם 1,000 שקל כל אחד תמורת סגירת הרחוב לתנועת כלי רכב בחג הקורבן שהחל ביום שישי. לטענת בעלי העסקים, שביקשו לסגור את הרחוב מחשש להפרעות מצד החוגגים, הסכימה העירייה לסגור את הרחוב בימים שישי ושבת אך התנתה זאת בתשלום, בניגוד למדיניותה במקומות אחרים ברחבי העיר שבהם נסגרים רחובות לצורך קיום אירועים. לדבריהם, הם סירבו לשלם וכל פניותיהם לבכירי העירייה לא שינו את עמדתם. יצוין כי בעירייה אין כל אגרה לתשלום מעין זה.

אחד מבעלי העסקים אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "ביקשנו כבר ביום חמישי מהעירייה לסגור את הרחוב, והיא הסכימה. דובר על סגירה בימים שישי ושבת, אבל אחר כך אחת מהנציגות שלנו קיבלה הודעה מהעירייה שהם לא מעוניינים לסגור את הרחוב, אבל אם אנחנו מתעקשים אנחנו נדרשים לשלם 1,000 שקל. כמובן שלא הסכמנו".

ומה קרה ביום שישי?

"היה בלגן גדול לכל אורך הרחוב. רק אז הגיעו ניידות משטרה. ההתפרעויות פגעו לנו בעסקים. זו חוצפה לדרוש מאיתנו כסף כי העירייה היא זו שצריכה לספק את הפתרון. אף פעם לא דרשו כסף מאף אחד כדי לסגור רחוב בחיפה".

למה לדעתך ביקשה העירייה דווקא מכם לשלם?

"מאז שרחוב יפו שופץ זנחה העירייה את שדרות בן גוריון. כבר לא סוגרים את הרחוב כאן לאירועים. כשאנחנו מבקשים סיוע דוחים אותנו באלף ואחד סיפורים. כשאנחנו מבקשים מניידות השיטור העירוני להגיע לכאן אומרים לנו שיש סיור רגלי, אבל אף פעם לא רואים כאן שוטרים מסיירים. היחס הזה של העירייה פוגע גם בדו קיום שראש העיר מתהדר בו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר ביוזמה פרטית של כמה עסקים בודדים בשדרות בן גוריון שביקשו מהעירייה לסגור את הרחוב למשך תקופת חג הקורבן. העירייה נענתה לבקשה ואף הודיעה כי תסכים לממן מחצית מעלות שכר השוטרים לצורך כך. לאחר הערכת מצב שנעשתה סמוך למועד הסגירה, הוחלט לא לסגור את הרחוב אלא לתגבר את הסיורים המשטרתיים במקום עד לצאת החג. העירייה משקיעה אמצעים רבים בפיתוח אזור המושבה הגרמנית בכללותה ושדרות בן גוריון ומקיימת במקום מדי שנה אירועים, ששיאם הוא בתקופת פסטיבל 'החג של החגים' אשר מושך אליו עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר