אבי גבאי במפגש התושבים במרכז קריגר (צילום: אלה אהרונוב)
אבי גבאי במפגש התושבים במרכז קריגר (צילום: אלה אהרונוב)

"את רוב האנרגיה שלי השקעתי בסוגיית זיהום האוויר בחיפה"

במפגש תושבים בחיפה אמר יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי כי בנושא זיהום האוויר באזור "כולם העבירו את האחריות מהאחד לשני. בניתי תוכנית להפחתת זיהום האוויר בחיפה ב-50 אחוז תוך שלוש שנים". באשר למועמד המפלגה לראשות העיר לא היו לו תשובות

פורסם בתאריך: 6.9.17 08:52

כ-500 איש פקדו אתמול (שלישי) את מרכז קריגר בחיפה, שבו ערך יו"ר מפלגת העבודה הנבחר אבי גבאי מפגש תושבים. המפגש נפתח בהרמת כוסית לשנה החדשה בהשתתפותם של ח"כ מירב מיכאלי ומזכיר המחוז במפלגת העבודה ישראל סביון, ולאחר מכן סיפר גבאי כי לאחר הפריימריז הוא שמע מאנשים רבים על כמיהה עצומה לאחדות בשל השסע בעם. "כיום חשוב שתהיה מנהיגות שתדע לעשות את הדבר הנכון", הוא אמר, "אנחנו עוברים ימים לא פשוטים בגלל הממשל המושחת".

גבאי התייחס למערכת החינוך והצהיר שהיא כישלון חרוץ. לדבריו, מפלגתו הציבה מטרה לגרום לכך שתוכנית הלימודים תהיה שוויונית ולאפשר שעות תגבור לאלה שמעוניינים ללמוד תוכני דת ולאלו שמבקשים תכנים חילוניים.

כמו כן התייחס גבאי לכך שרבים מהצעירים כיום פוחדים לצאת אל החיים האמיתיים בגלל יוקר המחייה והדיור והמשכורת שלא מכסה את ההוצאות: "האחריות שלנו היא לחשוב קדימה. אי אפשר לעסוק רק בספינים. התפישה שלנו היא להתמקד בשיח חיובי במקום שלילי ובתכנון לטווח ארוך. התפקיד המרכזי של ראש ממשלה בישראל הוא לשנות סדרי עדיפיות". לדבריו, יש לשנות סדרי עדיפויות כפי שעשה בזמנו יצחק רבין: "בתוך תקציב המדינה יש המון כסף שניתן לנצל אותו".

גבאי התחייב כי מפלגתו לא תבצע מינויים פוליטיים והדגיש כי רק כך ניתן לשנות את התרבות השלטונית. באשר לשנה שבה שימש כשר לאיכות הסביבה הוא אמר: "להיות שר זה נהדר. כשר יש לי היכולת להשפיע, וזה הדבר הכי חשוב בעיני".

לשאלת "כלבו – חיפה והצפון" באשר למועמד לראשות העיר חיפה מטעם המפלגה השיב גבאי שהוא עדיין לא יודע וכי עוד לא עסק בכך. באשר להתנהלותו כשר לאיכות הסביבה בנושא זיהום האוויר בחיפה הוא אמר: "את רוב האנרגיה שלי השקעתי בסוגיית זיהום האוויר בחיפה. התפישה שלי היא הקשר בין איכות הסביבה לבריאות. הדבר המרכזי הוא לדאוג לבריאות של האזרחים". על נושא הרחבת הבנייה במתחם בז"ן הוא אמר: "זאת סוגיה מורכבת מאוד. אני בעד לייצר מערכת תמריצים ולהוציא את התעשייה הפטרוכימית מחיפה. בדרך לשם יש הרבה סיסמאות בנוגע לצמצום הפעילות של בז"ן. כשהתחלתי את תפקיד השר אמרו לי 'אין בעיית זיהום אוויר בחיפה, ואם יש אז היא לא שלך אלא של העירייה ובז"ן'. כולם העבירו את האחריות מהאחד לשני. אני בניתי תוכנית להפחתת זיהום האוויר בחיפה ב-50 אחוז תוך שלוש שנים, עד סוף 2018. בסוף 2016 הצטמצם זיהום האוויר ב-16 אחוז".

לגבי התפישה הביטחונית שלו אמר גבאי: "אנחנו רביניסטים. אנחנו מקדישים את כל המשאבים כדי שהמדינה תהיה הכי חזקה שיש". לדבריו, הפתרון המדיני היחיד הוא שתי מדינות לשני עמים. את המפגש הוא סיים במילים: "אנחנו ננצח בבחירות הבאות ונחזיר את התקווה לישראל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר