גבי דגן ונעמה דפני-קלן, מארגני התוכנית (צילום: אלה אהרונוב)
גבי דגן ונעמה דפני-קלן, מארגני התוכנית (צילום: אלה אהרונוב)

נחנכה תוכנית למנהיגות יהודית להט"בית

קהילת אוהל אברהם של בית הכנסת הרפורמי בליאו באק יזמה את התוכנית שתעסוק בשילוב להט"בים המבקשים לחיות חיים יהודיים בתפקידי הנהגה בקהילה. "זה דומה לפתיחה הפמיניסטית של הקהילה והתפילה לנשים", אומרת אחת מהמארגנות

פורסם בתאריך: 17.9.17 11:02

בבית הקהילות לגאווה וסובלנות בחיפה הוצגה תוכנית חדשה שנועדה לגבש מנהיגות יהודית גאה. את התוכנית יוזמת קהילת אוהל אברהם של בית הכנסת הרפורמי במרכז החינוך ליאו באק, והיא כוללת תשעה מפגשים של שלוש שעות שיעסקו בקידום השיח ובפעילות גאה בהקשר היהודי והחיפאי. מטרות התוכנית הן הידוק הקשר בין להט"בים המבקשים לחיות חיים יהודיים ונתקלים בקושי מצד הסביבה לבין קהילת אוהל אברהם, ושילובם בתפקידי מנהיגות קהילתית.

התוכנית תעסוק בסוגיות כמו מה יש ליהדות להציע ללהט"ב, המתחים והאתגרים סביב החיבור בין יהדות לבין ההוויה הלהט"בית, יציאה מהארון מנקודת השקפה יהודית, מודלים של גבריות ונשיות בארון הספרים היהודי והמשמעות של הנהגת קהילה ואקטיביזם יהודי גאה.

"בהקשר היהודי אפשר להשוות את התוכנית לפתיחה של הקהילה והתפילה לנשים מהזווית הפמיניסטית", אומרת נעמה דפני-קלן, ממארגנות התוכנית, "משהו בתפישה צריך להשתנות, וזה מבחינתנו המסר לחברה הישראלית – יהדות של מותר ואפשר. יש דברים מרתקים בקהילה היהודית הגאה בארצות הברית ובאנגליה, אבל לא כל דבר עובד בישראל, ולכן אנחנו מחפשים שותפים ליצירת שפה יהודית-ישראלית גאה".

דפני-קלן אומרת שמדובר בניסיון ראשון בארץ: "אנחנו לוקחים סיכון ולא יודעים מה ייצא מזה בסוף. ברור שזה יהיה אתגר מבחינת הקהילה הגאה, וגם חלק מהמסע".

גבי דגן, אף הוא ממארגני התוכנית, מספר שהוא הצטרף לקהילת אוהל אברהם לפני כמה שנים והתחיל לקיים בה קבלות שבת גאות. לדבריו, הפעילות זכתה לביקורת מצד קבוצות שמרניות: "זה היה המקום לומר שלקהילת הלהט"ב יש מקום להיות מובילים ומנהיגים בקהילה. זו התפישה הבסיסית שלנו בבית הכנסת, ואנחנו מאמצים אותה גם בתוך הטקסט היהודי".

להומואים ולסביות שמגיעים לקהילה חשובה העובדה שבית הכנסת מתייחס לכל אדם כפי שהוא. "החלטנו שאנחנו רוצים להרחיב את זה ולהיות חלק מתהליך למידה אקטיבי ביחס לסוגיות האלה", הוא אומר.

התוכנית מיועדת ל-12-10 משתתפים, היא מסובסדת ועלות ההשתתפות בה היא 1,500 שקל לאדם. במסגרת התוכנית תתקיים בחודש פברואר נסיעה ללונדון שבה ייחשפו המשתתפים למודלים שונים של פעילות יהודית של קהילת הלהט"ב במטרה ליישם אותם במסגרת הקהילתית הישראלית.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר