חברי ועדת החוץ והביטחון בדיון עם ראשי הרשויות המקומיות (צילום: ראובן כהן)
חברי ועדת החוץ והביטחון בדיון עם ראשי הרשויות המקומיות (צילום: ראובן כהן)

נציגי ועדת החוץ והביטחון ביקרו במפרץ ודנו בתרחישי חירום

נציגי הרשויות המקומיות באזור חיפה וחברי הכנסת קיימו דיון על הפערים בין עמדת הרשויות לעמדת המדינה בנושאים כמו דליפת חומרים מסוכנים. "הדיון בנושא חלופות האמוניה היה יצרי אך גם מעמיק", נמסר מהוועדה

פורסם בתאריך: 28.9.17 16:14

נציגי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת – ח"כ אבי דיכטר העומד בראשות ועדת המשנה למודיעין וח"כ אמיר פרץ העומד בראש ועדת המשנה למוכנות העורף – קיימו אתמול (רביעי) דיונים בעיריית חיפה ובנמל חיפה בנושא המוכנות של מפרץ חיפה לתרחישי חירום. בדיונים השתתפו גם חה"כ אלי אלאלוף, אמיר אוחנה, ענת ברקו, אורן חזן, ישראל אייכלר וחיים ילין.

בדיונים עסקו חברי הכנסת בתרחישי לחימה וירי טילים ורקטות, בתרחישי רעידות אדמה, בתרחיש של צונאמי ובהתמודדות עם שריפות ואם אירועים של דליפת חומרים מסוכנים. ראש העיר חיפה יונה יהב, ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי וראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון הציגו את נקודת המבט של הרשויות המקומיות באזור במטרה לבחון כיצד לקדם פתרונות לפערים הקיימים ביחס לעמדת המדינה.

בהודעה לעיתונות של ועדת החוץ והביטחון נמסר כי החלק בדיון שעסק בנושא האמוניה היה "יצרי אך גם מעמיק". בדיון הוצגו העמדות השונות של הרשויות, של המטה לביטחון לאומי, של פיקוד העורף ושל המשרד להגנת הסביבה באשר לחלופות האחסון והשינוע של האמוניה בעקבות סגירת המיכל. דיכטר ופרץ סיכמו בדיון כי ההחלטה על החלופות תובא בפני ועדת המשנה למוכנות העורף עוד במהלך שנה זו. בסיורה באזור ביקרה הוועדה גם בנמל חיפה ובבסיס חיל הים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר