ההפגנה נגד בית המטבחיים (צילום: עמותת אנונימוס)
ההפגנה נגד בית המטבחיים (צילום: עמותת אנונימוס)

עשרות הפגינו בדרישה לסגור את בית המטבחיים בחיפה (וידאו)

ההפגנה התארגנה בעקבות תחקיר אנונימוס ששודר אתמול ובו נראו עובדי בית המטבחיים נוהגים באכזריות קשה כלפי העגלים, מכים ומחשמלים אותם. כמה חברי כנסת פנו לשר החקלאות בדרישה לסגור את בית המטבחיים

פורסם בתאריך: 28.9.17 18:33

עשרות אנשים הפגינו היום (חמישי) מול בית המטבחיים בחוף שמן בחיפה בעקבות ההתעללות הקשה המתבצעת בו בבעלי החיים המובלים לשחיטה. צילומים של מעשי ההתעללות נחשפו אתמול בתחקיר ששודר בערוץ 2 ושאותו ערכה עמותת אנונימוס. העמותות אנונימוס ותנו לחיות לחיות וחה"כ יעל גרמן, שרן השכל, איציק שמולי ויעל כהן פארן פנו אל שר החקלאות אורי אריאל בבקשה לסגור לאלתר את בית המטבחיים. בהפגנה קראו המשתתפים "לא נשתוק מול רוע לב, גם חיות חשות כאב" ו"צדק זה גם לאכול בלי שאף אחד יסבול".

בתחקיר המצולם מתועדים עובדי בית המטבחיים כשהם מכים באכזריות את העגלים המובלים לשחיטה, מטיחים שער מתכת בראשם, מחשמלים אותם בשוקרים חשמליים וקופצים על גבם. עוד ניתן לראות בתמונות עגלים שנתלו מרגליהם לאחר השחיטה כשהם עדיין בהכרה.

 

מתוך תחקיר אנונימוס על בית המטבחיים חיפה

מתוך תחקיר אנונימוס על בית המטבחיים בחיפה

 

בית המטבחיים חיפה הוא השלישי בגודלו בארץ. הוא משווק בשר תחת המותג בקרנה בשופרסל ובקצביות. בשנת 2015 נשחטו בו יותר מ-50,000 בעלי חיים (עגלים וטלאים) – 15.4 אחוז מכלל העגלים, הפרות והטלאים שנשחטו באותה השנה בישראל.

"בכל פעם שיש מצלמה נסתרת בבית מטבחיים נחשפת המציאות האיומה והבלתי נסבלת של בעלי החיים בתעשיית הבשר", נכתב בהודעה של עמותת אנונימוס, "מכים אותם באלימות, בועטים בהם ומחשמלים אותם. הם מנסים לברוח אבל אין להם לאן, הם מנסים להתנגד עד לרגע האחרון. אנו נמצאים בעיצומם של הימים הנוראים, ימים של חשבון נפש, ואין זמן מתאים מזה לקבל החלטה לשנות את אורח החיים שלנו". יצוין כי עמותת אנונימוס פרסמה בעבר תחקירים דומים על בית המטבחיים דבאח ועל חברת אדום אדום.

במקביל להפגנה שנערכה היום הגישו עוה"ד חגי קלעי ואוהד רוזן בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד בית המטבחיים ומנהליו בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בבקשה טוענים עורכי הדין שבית המטבחיים מקיים מדיניות מכוונת של שימוש באמצעים אסורים לצורך הטיפול בבעלי החיים, ובהם שוקרים חשמליים ומקלות עץ\ וכי העובדים מפעילים אלימות קשה על בעלי החיים ומפרים באופן שיטתי את הוראות הדין שנועדו למנוע סבל מיותר בתהליך השחיטה. עורכי הדין טוענים כי בית המטבחיים עושה מעשה חמור במיוחד כאשר הוא מפר את ההוראה שלפיה יש לוודא שבעל החיים איבד את ההכרה אחרי השחיטה לפני שהוא ממשיך את עיבוד הבשר.

בהודעתם של עוה"ד קלעי ורוזן נכתב: "פעם אחר פעם מתגלה כי דווקא המשחטות התעשייתיות הגדולות, שניתן היה לצפות שיקפידו קלה כחמורה על הוראות החוק, יבטיחו את רווחת בעלי החיים ויימנעו מגרימת סבל וכאב שאינם דרושים להליך השחיטה, פועלים באופן שיטתי באכזריות בלתי נתפשת".

תגובת משרד החקלאות תפורסם כשתתקבל.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחד שרואה מהצד

    פרנסה של אנשים.
    ילדי שמנת משועעממים.
    פה זה לא תל אביב. תניחו לנו עם היופי נפש שלכם.
    מקומו של הבשר בצלחת.
    לא רוצים לאכול בשר זו זכותכם.
    אל תכפו את דעתכם על הרוב.רואים שרובכם ילדי שמחפשים ריגוש לפי התמונות. אינכם בעלי משפחות לפרנס…שתסיימו לעשות רעש תקשורתי תחזרו לבית הנוח של אמא ואבא.
    אז יאללה שבו בשקט !!!
    בושה

  2. נימרוד

    גם לחטוף אנשים ולדרוש כופר יכול להיות פרנסה ולימכור סמים גם יכול להיות פרנסה.באשר לכפיה יש מקומות בעולם שנהגו לפטם אנשים ולשים את הבשר שלהם על הצלחת עד שבאו לשם האירופאים וכפו את דעתם ואסרו את זה(ניכנסו להם לצלחת). ומעבר לזה אני מיתעניין בקניבליזים באותה ,,מידה שאוכלי בשר חושבים שיש להם זכות להרוג פרה רק כדי שיהיה להם טעים אז אני מחליט שיש לי זכות לשים בשר של בנאדם בצלחת .לא רוצים לאכול בשר אדם זה זכותכם .אבל למה החוק אוסר עליי וכופה עליי לא לעשות זאת ,מה זאת הכפייה הזאת. 15.9.2020

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר