-->
אלון כץ וג'ודי
אלון כץ וג'ודי

"זה מבאס ומשפיל ומבזה בכל פעם מחדש"

אלון כץ, נכה צה"ל שסובל מפוסט טראומה, הגיע עם כלבת השירות שלו למסעדת אגאדיר, אך מנהל המשמרת מנע ממנו לשבת עם הכלבה בחלקה הפנימי של המסעדה. מאגאדיר נמסר בתגובה: "אנו מצטערים על עוגמת הנפש שנגרמה לכץ ומתחייבים לרענן את הנהלים שוב"

פורסם בתאריך: 13.5.25 18:10

מקרה לא נעים אירע לאלון כץ, נכה צה"ל שסובל מפוסט טראומה, שהגיע עם כלבת השירות שלו ג'ודי למסעדת אגאדיר ביום הזיכרון, ולטענתו, מנהל המשמרת מנע ממנו לשבת עם הכלבה בחלקה הפנימי של המסעדה.

"אלה ימים לא פשוטים", אומר כץ, "ביום הזיכרון גרושתי רצתה לשמח אותי והזמינה לנו ולבת שלנו מקום באגאדיר. זו מסעדה שכבר ישבתי בה לא פעם ולא פעמיים עם הכלבה. מנהל המשמרת בא אלי ואמר שהיא הזמינה מקום לשניים. הן כבר ישבו בשולחן שמתאים לארבעה אנשים לשבת, אבל הוא התעקש לא לאפשר לי להיכנס".

כץ מספר שג'ודי היא כלבת שירות "שגם יודעת לשבת מתחת לשולחן אם צריך ולא מפריעה לאף אחד. אמרתי למנהל שהיא כלבת שירות והראיתי לו את התעודה שלה ואת תעודת נכה צה"ל שלי. בשלב הזה הוא הראה לי שגם הוא נכה צה"ל, ולא הבנתי מה זה משנה. הוא אמר שאני לא יכול לשבת בפנים עם הכלבה. התעצבנתי והתקשרתי למשטרה, אבל הם אמרו שזה לא מעניינם ולא באו. אמרתי למנהל שאני לא רוצה לשבת בחוץ והוא אמר שאשב במקום אחר אבל לא ליד גרושתי ובתי".

בסופו של דבר עזבו השלושה את המסעדה, וכץ שלח מכתב תלונה לרשת. במכתב התשובה שקיבל נכתב: "הנהלת הרשת מודה לך שהבאת לידיעתה את המקרה שאירע במסעדתנו בסניף חיפה, ולפיו הגעת עם כלבת הנחייה שלך כהלום קרב, ועקב אי הבנה לגבי כמות המוזמנים במקום התבקשת לשבת בשולחן אחר במסעדה. לצערנו, עקב אי ההבנה בינך לבין מנהל המסעדה, שהוא הלום קרב בעצמו, נוהל שיח ער בנושא וחשת עוגמת נפש מהמקרה".

עוד כתבה הרשת: "צר לנו מאוד על עוגמת הנפש שנגרמה לך עקב כך. אנו מבינים את החשיבות העצומה של כלבי שירות וכלבי נחייה עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, ובפרט עבור לוחמים ואנשי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך שירותם. אנו מחויבים באופן מלא לאפשר כניסה ושירות לכל אדם המגיע עם כלב שירות על פי חוק, ולאפשר לו חוויה נעימה ומכבדת במתחמינו. אנו רואים במקרה זה הזדמנות ללמידה ושיפור. נפעל לוודא שצוותי המסעדה כולם מודעים באופן מלא לזכויותיהם של אנשים המלווים על ידי כלבי שירות ויודעים כיצד להעניק להם את השירות הטוב והמכבד ביותר. אנו מכבדים ומעריכים כל אחד מלקוחותינו ושואפים להבטיח שכל ביקור במסעדותינו יהיה חיובי ומכיל. אנו מקווים שנוכל להמשיך ולשרת אתכם בברכה, תוך הקפדה על ערכי הכלה, כבוד הדדי ושירות מעולה לכולם".

 

 

כץ לא היה מרוצה מהתשובה שקיבל. "אגאדיר שלחו מכתב התנצלות כושל", הוא אומר, "אני לא עיוור, אין לי כלב נחייה. התפקיד של ג'ודי הוא שונה. ניסיתי לשאול אותם איך הם מתכוונים לתקן את הסיטואציה, למשל לשים מדבקה שמותרת כניסה לכלבי שירות, אבל לא קיבלתי מענה אמיתי. הם כתבו שהמנהלים והעובדים יעברו הדרכה, אבל מי יעביר את ההדרכה? הם בכלל חושבים שג'ודי היא כלבת נחייה. הם לא מבינים את המהות. יצאתי משם מושפל וכועס מאוד. הבת שלי, ילדה בת 6, נאלצה לראות את הסיטואציה, והיא נפגעה מאוד כי פגעו באבא שלה ובכלבה שהיא מאוד אוהבת. זה לא הפעם הראשונה שמקרה כזה קורה לי, וכנראה שזו לא תהיה הפעם האחרונה, וזה מבאס ומשפיל ומבזה בכל פעם מחדש. הייתי לוחם בצבא ונפצעתי, ויצאתי משם מושפל מול הרבה אנשים".

הפציעות השקופות, לדבריו של כץ, אינן שונות מהפציעות הפיזיות. "חיצונית אני לא פצוע, אבל זה לא אומר שאני לא פצוע ושאין לי קשיים במרחב הציבורי", הוא אומר, "צריך לכבד אותי ואת הפטור מתור כי יש לזה סיבה. כמו שכאשר רואים בן אדם מבוגר עולה לאוטובוס מפנים לו מקום, אני מצפה שעם כלב שירות ייתנו גם לי את המקום. אני מצפה שמנהל מסעדה שאני בא לפרנס אותו לא יעיף אותי בבושת פנים. חוויה כזאת יכולה להוביל לשתי סיטואציות קצה – האחת היא לגרום לאותו אדם להתבייש בעצמו ולא לצאת מהבית, והשנייה היא לגרום לו להתפוצץ ולחנוק את האדם שהשפיל אותו. אנחנו רוצים לא את זה ולא את זה".

מרשת אגאדיר נמסר בתגובה: "אנו מצטערים על עוגמת הנפש שנגרמה לאלון כץ. חשוב לנו לציין כי מנהל המשמרת באותו אירוע אף הוא נכה צה"ל ופוסט טראומתי, ואנו מוקירים, מעריכים ומעסיקים את כל חיילי צה"ל. לגבי מיקום הישיבה, אנו שואפים למצוא פתרונות ישיבה נוחים לכל לקוחותינו. ההזמנה המקורית היתה לשני אנשים, והגיעו שלושה אנשים וכלב. למען נוחיותו של אלון הוצע לו שולחן שיכול להכיל ארבעה אנשים בחוץ או במקום אחר עם מיזוג, אך הוא סירב, ומעולם לא היתה לרשת בעיה עם כלבי שירות. בעקבות המקרה פנה כץ לרשת, ושלחנו לו מכתב התנצלות על מנת לסיים את המקרה, ואף הזמנו את כץ עם מכתב ההתנצלות להרצות ולהדריך את מנהלינו מכל הרשת ולהעביר הדרכות מתאימות לצוות העובדים בנושא קבלת כלבי שירות במסעדותינו. חידדנו נהלים וסברנו שדבר זה יניח את דעתו. בעקבות מקרה זה אנו מתחייבים לרענן את הנהלים שוב".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. גילה

    אני חושבת שהמסעדה לקחה אחריות על הטעות. ההתנצלות נשמעת כנה לגמרי. לא חשוב אם בעל מסעדה כזה או אחר מבין את הסיבות למקרה הוא לא מחוייב להבין את מה שעברת. הוא כן מחוייב לאפשר כניסה. לא ידע לי אם יש תעודת נכה להלומי קרב, ודאי בלי שיהיה רשום שם הסיבה , ומקומות ציבוריים חייבים לאפשר עם תעודה כזו. מאחלת לך בריאות מלאה ומהירה. תודה על השירות חייל יקר. באמת רק בריאות ושיהיה לך טוב

  2. אבי

    הייתי רוצה להגיד שלהבא לא אלך יותר לאגאדיר החצופים אם ככה הם מתנהגים לחיילי צה"ל, אבל במילא כבר שנים אני לא נכנס לשם עקב האוכל הירוד והשירות העוד יותר ירוד.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר