הכרמלית (צילום: רמי שלוש)
הכרמלית (צילום: רמי שלוש)

ייצור הכרמלית החדשה יתחיל בעוד כחודש וחצי

הייצור, שיתחיל בתום התכנון, עתיד להימשך כחצי שנה ויסתיים עד חודש מאי. הרכבות החדשות יהיו זהות בגודלן ובקיבולת הנוסעים שלהן לכרמלית הישנה, אבל שונות בעיצובן

פורסם בתאריך: 11.10.17 07:45

חסרונה של הכרמלית ניכר בכל ימות השנה, ובמיוחד בחגים מרובי ימים כמו חג הסוכות, אך ניתן לשאוב עידוד מעדכונים שמסרה הנהלת החברה העירונית הכרמלית חיפה באשר להתקדמות ההליכים להחזרתה של הכרמלית לפעילות בחודש ספטמבר 2018.

מנכ"ל הכרמלית חיפה אבישי הדר דיווח כי החברה השווייצרית גאראוונטה-דופלמאייר, שזכתה במכרז לייצור ולהתקנה של שתי הרכבות החדשות של מערכת הכרמלית, שוקדת בימים אלה על תכנון המרכב שלהן, ובעוד כחודש וחצי היא תחל בעבודות לייצורן.

"כעת עובדים על התכנון של המרכב ועל שילוב של מערכת כיבוי האש בתוכו", מסר הדר, "לפי תוכנית העבודה, בעוד כחודש וחצי יחל הייצור של שתי הרכבות החדשות והוא יימשך כחצי שנה, עד חודש מאי. מדובר בהליך ייצור מורכב מכיוון שעל המרכב הזה יושבות עוד הרבה מערכות, וזה עובר הרבה בדיקות".

התחדשותה של מערכת הכרמלית תכלול גם שינוי מהותי בתצורתה החיצונית. שתי הרכבות החדשות אמנם יהיו דומות בגודלן ובקיבולתן לשתי הרכבות שהופעלו עד לשריפה בכרמלית בחודש פברואר, אך תצורתן תהיה שונה. המוצר התכנוני יוצג בקרוב, ובינתיים מעדכן הדר בהקשר זה כי "יהיה שינוי בעיצוב של הרכבות והתצורה שלהן תהיה חדשנית יותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. צפוני

    הכרמלית היא רכבת פוניקולר הפועלת מתחת לאדמה. כלי תחבורה דומה ישנן באיסטנבול ,בילבאו בחבל הבסקים. רכבת פוניקולר הפועלת בחלקה מתחת לאדמה ישנן בלוזן – שוויץ ובעוד מקומות

  2. החולם

    אולי כדאי לעשות עוד כרמליות בין האוניברסיטה, דרך הטכניון ועד למרכזית הקריות. או לחילופין בין האוניברסיטה, טירת הכרמל ועד ולמרכזית חוף הכרמל. התוואי ההררי של חיפה יקשה על הרמת מערך תחתיות כמו במטרופוליטניים מישוריים. למרות שבמספר הרים באירופה שנמצאות על הר ניתן לראות קווי רכבת קלה עולים בשיפוע תלולים למדי ללא כל בעיה.
    ברור לי שזה יקר מאד, אבל זה ישדרג את חיפה דרמטית!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר