עסקים ברחוב הרצל בשכונת הדר (צילום: רמי שלוש)
עסקים ברחוב הרצל בשכונת הדר (צילום: רמי שלוש)

מהפכה: רישיון עסק זמני תוך חמישה ימים

רפורמת רישוי העסקים של עיריית חיפה יוצאת לדרך: עסקים יוכלו לקבל רישיון זמני לחצי שנה על סמך תצהירים. ראש העיר חיפה יונה יהב: "מדובר ברפורמה ראשונה מסוגה בארץ"

פורסם בתאריך: 15.10.17 16:00

עיריית חיפה החלה ביישום רפורמה בתחום רישוי העסקים שנועדה להקל על בעלי עסקים בהליכי קבלת רישיון עסק. הרפורמה כוללת מתן רישיון עסק זמני לבעלי עסקים לתקופה של חצי שנה תוך חמישה ימים מיום הגשת הבקשה לרישיון עסק.

המהלך מבוסס על מעבר למסלול של תצהירים שמאפשר לרוב העסקים בעיר לקבל את אישור גורמי הרישוי החיצוניים, ובהם משרד הבריאות, לרישיון הזמני בכפוף להצגת תצהירים וחוות דעת מומחים על עמידת העסק בדרישותיהם. עם קבלת מלוא המסמכים והתצהירים יונפק תוך חמישה ימים רישיון עסק זמני לתקופה של חצי שנה, שבמהלכה יגיעו גורמי הרישוי לבדיקה פיזית בעסק ויבחנו הלכה למעשה את מידת עמידתו בדרישות הרישוי על פי החוק. בתום חצי השנה, וככל שהעסק עומד בתנאי הדין, יינתן לבעל העסק רישיון קבוע בתקופה הנקובה בחוק.

יישום הרפורמה כלל הקמת אתר אינטרנט ייעודי לרישוי עסקים אשר מרכז את כל המידע הנדרש לצורך רישוי עסק חדש וחידוש רישיון לעסקים קיימים, מעניק מידע מקדמי לקראת פתיחת עסק חדש בהתייחס למיקום המבוקש ומרכז את המידע ואת הטפסים הרלוונטיים על מסלול תצהיר.

ראש העיר יונה יהב: "עיריית חיפה מכירה בעסקים הקטנים והבינוניים כמנוע צמיחה כלכלי וחברתי לעיר. מתוך הבנה של הקשיים שאיתם מתמודדים העסקים בהליכי הרישוי הארוכים והמסורבלים העמדנו ביחד עם כל מחלקות העירייה רפורמה ראשונה מסוגה בארץ לזירוז הליכי הרישוי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר