בני המשפחות וחברי ועדת הכנסת בבית העלמין זמיר בחיפה
בני המשפחות וחברי ועדת הכנסת בבית העלמין זמיר בחיפה

"מילאתי את צוואת אמי, מצאתי את הקבר של אביה"

בעת סיור של ועדת הכנסת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן התגלה במפתיע קברו של סלים יעקב ג'רפי, שלטענתה של משפחתו נרצח במעברה על ידי שוטר משום שהתנגד לחטיפתה של ילדה

פורסם בתאריך: 16.10.17 20:33

הוועדה המיוחדת של הכנסת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן סיירה אתמול (שני) בבית העלמין זמיר בחיפה. אחרי סיור בחלקת הילדים, שבמהלכו קיוו המבקרים לגלות מידע על ילדים שנקברו מבלי שנמסר על כך מידע למשפחותיהם, אותר במפתיע קברו של סלים יעקב ג'רפי שנרצח במעבדת עין שמר. לטענתה של משפחתו, ג'רפי נרצח בשנת 1950 על ידי שוטר כאשר התנגד לחטיפתה של ילדה. על המשפחה נאסר להשתתף בהלווייתו ועד היום לא נמסר לה היכן נמצא הקבר ולא התאפשר לה להקים מצבה. נכדתו של ג'רפי, אביבה, אמרה בבכי: "מילאתי את הצוואה של אמי, מצאתי את הקבר של אביה".

יו"ר הוועדה ח"כ נורית קורן: "אני מקווה שמציאת הקבר של ג'רפי תהווה פתח למציאתם ולזיהויים של קברי נפטרים רבים נוספים". קורן הוסיפה שוועדת החקירה הממלכתית שבדקה את פרשת ילדי תימן קבעה שחלק מהילדים שנעלמו קבורים בבית העלמין זמיר.

קורן הגיעה לסיור ביחד עם רבים מבני המשפחות שביקשו לגלות את המיקום המדויק שבו קבורים יקיריהם. שאיפתם של בני המשפחות היא שבתום ההליכים לחקיקת החוק לפתיחת קברי הנעלמים בפרשה ניתן יהיה לפתוח את הקברים ולבצע בדיקות DNA כדי לקבל תשובה לשאלה אם בן משפחתם אכן נפטר.

למרות מסקנות ועדת החקירה הממלכתית, מנכ"ל חברה קדישא חיפה עקיבא וייץ הדגיש כי אין ברשומות נפטרים אלמונים. מנכ"ל חברה קדישא ספרדים עקיבא מחלוף ציין כי בספרי הקבורה הישנים מצוינת רק חלקת הילדים כמקום קבורה, ללא שורה וללא מיקום מדויק. לדבריו, לא ניתן לאתר את מקומות הקבורה המדויקים מכיוון שאין רישום מדויק וגם בגלל ההיסחפות של הקברים מתחת לפני השטח.

קורן: "בחלקת הילדים נגרם לנו מפח נפש. רצינו לראות ציון קבר של לפחות משפחה אחת. לא ציפיתי לראות כך את החלקה. ציפיתי שיהיה מיפוי, לפחות חלקי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יעקב סאלים ג'רפי לא נרצח ל ידי שוטר , ורציחתו לא קשורה לנושא החמור של חטיפת ילדים.
    הוא נרצח על קריאתו לאחיו להתנגד לכפיית חינוך חילוני. ראה פרטים במה שכתבתי כאן:
    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/357223

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר