קבורה בכוכים בבית העלמין תל רגב (צילום: חגי פריד)
קבורה בכוכים בבית העלמין תל רגב (צילום: חגי פריד)

מ-2019: קבורה באדמה בחינם בתל רגב

עד כה נקברו באדמה רק נפטרים שבני משפחתם הסכימו לשלם תמורת קבורה זו, והאחרים נקברו בכוכים בחינם במימון הביטוח הלאומי. סידור הקבורה החדש תקף רק לחלקות שיוכשרו בשטח החדש של בית העלמין

פורסם בתאריך: 23.10.17 16:17

החל משנת 2019 תתאפשר בבית העלמין האזורי תל רגב קבורת נפטרים באדמה בחינם – כך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" יו"ר המועצה המקומית תל רגב אריה פרג'ון.

עד כה נקברו באדמה רק נפטרים שבני משפחתם הסכימו לשלם תמורת קבורה זו, והאחרים נקברו בכוכים בחינם במימון הביטוח הלאומי. סידור הקבורה החדש תקף רק לחלקות שיוכשרו בתוספת השטח שהוקצתה לבית העלמין, והוא אינו חל על הקבורה המתבצעת כיום בבית העלמין. אתמול (ראשון) החלו העבודות להכשרת תוספת השטח של 450 דונם שתאפשר הקמה של 40,000 קברים. לפי התחזיות אמור השטח הנוסף להספיק לקבורה עד לשנת 2070. יצוין כי בית העלמין תל רגב משרת את תושבי חיפה, הקריות, רכסים, נשר וחלק מיישובי המועצה האזורית זבולון.

 

בית העלמין תל רגב (צילום: יח"צ)

בית העלמין תל רגב (צילום: יח"צ)

 

 

פרג'ון: "כשנכנסתי לתפקיד אמרתי שלא ייתכן שיפלו בקבורה בין עשיר שיש לו כסף לקנות חלקת קבר לבין עני שאין לו כסף ולכן הוא נקבר בתוך כוך במימון הביטוח הלאומי, זוהי הסיבה לכך שהשווינו את כל התנאים".

איך הדבר בא לידי ביטוי?

"בחלקו החדש של בית העלמין תהיה לכל אחד הזכות להיקבר באדמה בחינם, כלומר במימון הביטוח הלאומי. אם אחד מבני המשפחה מבקש שבבוא יומו הוא ייקבר באותה החלקה, כלומר מעל יקירו שנפטר בקבורה הנקראת מכפלה, הוא יצטרך לשלם על כך. אם לא תהיה בקשה כזו באותה החלקה ייקבר מעליו אדם אחר בחינם".

חברות הקדישא מחייבות בכל זאת משפחות שקוברות את יקיריהם באדמה לשלם על השטח שמעל הנפטר ואשר מיועד לקבורה נוספת מראש.

"הסידור הזה הסתיים אחרי מאבק קשה מאוד ולאחר ששיניתי את תוכנית בניין עיר (תב"ע) של המקום. בנוסף, בשטח החדש ייקברו בדונם אחד רק 700 נפטרים ולא 1,200 נפטרים כפי שזה קורה היום, והדבר מתאפשר בקבורה של אחד על השני. פעם אנשים שריינו מקום קבורה לצד הקבר של יקירם שנפטר, עכשיו זה משתנה".

האם בכך תם עידן הקבורה בכוכים?

"לא. חברות הקדישא ביקשו ממנו שאבנה כוכים המיועדים לאנשים עריריים ועבור המשפחות שמבקשות. כל חברה קדישא ישבה עם אדריכל ותכננה את התמהיל שיהיה בשטחה, כמה יוקצה לכוכים וכמה לקבורה באדמה. הרוב כמובן הוקצה לקבורה בשדה".

 

ראש המועצה המקומית תל רגב אריה פרג'ון (צילום: יח"צ)

ראש המועצה המקומית תל רגב אריה פרג'ון (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר