ייעוץ אסטרטגי (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
ייעוץ אסטרטגי (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הפרטת משימות: עיריית חיפה הוציאה מכרז לייעוץ אסטרטגי

במסגרת המכרז מבקשת העירייה לשכור את שירותיו של יועץ אסטרטגי בנושא תוכנית עבודה עירונית ממוקדת יעדים ומדדים ובנושא הטמעת תוכניות אסטרטגיות עירוניות ומימוש מדיניותה

פורסם בתאריך: 26.10.17 09:54

המערכת העירונית בחיפה ממשיכה להפריט משימות לגורמים חיצוניים. עיריית חיפה הוציאה אתמול (רביעי) מכרז שבמסגרתו היא מבקשת לשכור את שירותיו של יועץ אסטרטגי שייתן לה שירותי ייעוץ בתחומי התכנון האסטרטגי, בנושא תוכנית עבודה עירונית ממוקדת יעדים ומדדים ובנושא הטמעת תוכניות אסטרטגיות עירוניות ליישום ומימוש מדיניות הנהלת העירייה.

במסמכי המכרז צוין כי שירותי הייעוץ יכללו ייעוץ אסטרטגי והנחיה מקצועית למנהלים במערכת העירונית, ליווי הכנת תוכניות עבודה עם צוותים עירוניים וליווי תהליך בקרה של תוכניות העבודה במערכת העירונית. לפי מסמכי המכרז, שירותי הייעוץ יכללו גם יישום והטמעה של תוכניות אסטרטגיות עירוניות כמו פיתוח אקוסיסטם יזמי בעיר ופיתוח קיימות, עיר בין תרבותית ומודל מצוינות במערכת העירונית. המועד האחרון להגשת הצעות במכרז הוא 4 בדצמבר.

 

 

בהטלת העבודות על יועץ חיצוני מפריטה למעשה העירייה את האחריות להצלחתן או לכישלונן של משימות עירוניות ומעבירה אותה מהדרג הנבחר המחויב לשליחותו הציבורית ליועץ המועסק באופן זמני במתכונת אד הוק. בהקשר זה מעוררת תמיהה הזדקקותה של העירייה ליועץ חיצוני שיבצע עבורה עבודות שאמורה לבצע בעצמה המערכת העירונית הקיימת בראשותם של ראש העיר, בכירי העירייה והתאגידים העירוניים.

 

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "העירייה אינה מפריטה דבר אלא שואפת למצוינות בכל תחומי עשייתה ונעזרת לצורך כך במיטב המומחים. כמו משרדי ממשלה ורשויות מקומיות אחרות מעסיקה העירייה זה שנים יועץ לתכנון, למעקב ולבקרה אחר עבודת העירייה על כל שלוחותיה. תפקיד היועץ הוא להטמיע כלים ניהוליים מתקדמים לייעול ולשיפור תהליכי העבודה תוך הצבת יעדים וקביעת תהליכי בקרה ומדידה משותפים לכל יחידות העירייה. אלה נועדו כאמור לקדם מצוינות שתביא לשיפור ולייעול השירות הניתן לתושבים ולאיכות חייהם".

דוברות העירייה הוסיפה כי המכרז פורסם לאחר שהסתיימה תקופת ההתקשרות עם חברת ייעוץ שבשלוש השנים האחרונות ליוותה את עבודת העירייה, ובמסגרת זאת חשפה את מנהלי העירייה, את התאגידים ואת היחידות העירוניות לתהליכי ניהול חדשניים בארץ ובעולם, סייעה בהטמעת מודל מצוינות ארגונית, היתה שותפה לבניית מנגנוני בקרה ומדידה ביחידות העירייה, ובנתה עם צוות האגף לתכנון אסטרטגי בעירייה כלי ממוחשב לתוכנית העבודה העירונית.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר