מייסד מפלגת זכויותינו בקולנו גיל רוטר
מייסד מפלגת זכויותינו בקולנו גיל רוטר

מפלגה חדשה בישראל, תוצרת חיפה

גיל רוטר, שפרש מהמשטרה לפני כשלושה חודשים, ייסד מפלגה חדשה בשם זכויותינו בקולנו שתתמודד בבחירות לכנסת ה-21. ברשימת עשרת המייסדים של הרשימה מופיעים שבעה חברים מאזור חיפה והצפון

פורסם בתאריך: 6.11.17 07:55

גיל רוטר, לשעבר תושב חיפה שפרש ממרחב חוף של המשטרה לפני כשלושה חודשים, ייסד מפלגה חדשה בשם זכויותינו בקולנו שתתמודד בבחירות לכנסת ה-21 שאמורות להתקיים ב-5 בנובמבר 2019.

ברשימת עשרת המייסדים של הרשימה מופיעים שבעה חברים מאזור חיפה והצפון. לדבריו של רוטר, הרשימה שאותה הוא הגיש לרשם המפלגות במשרד המשפטים מונה 110 חברים, אך הרשימה הסופית לכנסת תיקבע על ידו בהמשך: "לבחירות הקרובות אני אקבע את הרשימה מכיוון שהבחירות יכולות להתקיים עוד שנה וזהו פרק זמן קצר. לגבי הבחירות הבאות, הכל ייקבע בהצבעה".

על הקשר החיפאי ועל כך שרבים מחברי הרשימה הם מחיפה והצפון אומר רוטר, במקור משכונת רמת התשבי שמתגורר כיום בכפר האמנים עין הוד: "במפלגה יהיו תושבים מהצפון, וכך גם ברשימה לכנסת וגם בהנהלת המפלגה".

בפרק "מטרות המפלגה" שצוינו במסמך שהוגש למשרד המשפטים נכתב: "השוואת השכר, התנאים והפנסיה של השוטרים והסוהרים למשרתי הקבע בצה"ל, חופש התאגדות לשוטרים ולסוהרים, העצמת מערכת המשפט וגופי האכיפה, טיפול ומתן יחס הולם לנפגעי עבירה ושיפור הטיפול בקשישים ובנכים".

 

 

בפוסט שכתב רוטר בפייסבוק הוא כתב: "אני מתרגש, עשינו היסטוריה. בפעם הראשונה הקמנו מפלגה שתייצג אותנו בכנסת ובממשלה הבאה. הנציגים יבואו מתוכנו". בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" מסביר על הרעיון להקמת המפלגה: "בחופשת השחרור שלי מהמשטרה חשבתי ארוכות על הקמת מפלגה בעקבות כל מה שעברתי במהלך השירות. כמו כל חברי חוויתי הרעת תנאים, אסרו עלינו להתאגד וגם הפריע לי מה שקורה בחברה הישראלית שרציתי לשפר".

לדבריו, רוב החברים הרשומים במפלגה הם יוצאי המשטרה, השב"ס וכוחות הביטחון: "אני מקבל קריאות עידוד ותמיכה מהרבה אנשים, ובהם יוצאי צבא, שרוצים להיות שותפים פעילים במפלגה. כמפלגה חברתית סקטוריאלית אנחנו רוצים לתת מענה גם לשוטרים, גם לסוהרים, גם לקשישים וגם לנכים".

יש סקטורים נוספים שאין להם ייצוג הולם בכנסת. למה לא הכללתם גם אותם ברשימה?

"לא בחרנו לתת מענה לעוד הרבה נושאים כי אנחנו מפלגה קטנה שנמצאת בהקמה".

מתי ייבחרו מוסדות המפלגה?

"בעוד ארבעה שבועות, לאחר פרסום הקמת המפלגה ברשומות, אקבל את מספר המפלגה ואז אפתח אותה להתפקדות. אחרי חודשיים אקבע מיהם האנשים שיהיו בהנהלת המפלגה. אקח אנשים מכל המגזרים, ובהם המשטרה, השב"ס, נציגות נשים ונציגים דרוזים. בסופו של דבר, האנשים הראויים ביותר ייבחרו להוביל את המפלגה במרוץ".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר