המערה שנחשפה מתחת למרכז חורב (צילום: תאגיד מי כרמל)
המערה שנחשפה מתחת למרכז חורב (צילום: תאגיד מי כרמל)

"היה חשש ליצירת חללים שלא יעמדו בעומסי התנועה"

אירוע דליפת המים בצומת חורב, שעליו דווח ב"כלבו - חיפה והצפון", עלה בישיבת מועצת העיר במסגרת שאילתה של חבר המועצה אביהו האן. לדברי מנכ"ל תאגיד מי כרמל נור אלדאן, הנזק הכספי מוערך ב-1.8 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 9.11.17 09:54

האירוע יוצא הדופן של דליפת המים בצומת חורב בחיפה נדון ביום שלישי בישיבת מועצת העיר, ובמענה לשאילתה בנושא של חבר האופוזיציה מסיעת הירוקים אביהו האן השיב ראש העיר יונה יהב: "באף שלב בטיפול במפגע לא היה סיכון ממשי לתושבי העיר".

כפי שדווח כאן לפני כשבועיים, נזילת המים נמשכה כשנתיים מצינור תת קרקעי שעובר באזור צומת חורב, ובשל כמות המים שהאדמה ספגה נוצרה מערה מתחת לפני הקרקע במתחם הצומת. הדליפה זוהתה רק לאחר שימוש בציוד מתקדם שהפעיל תאגיד המים העירוני מי כרמל.

בשאילתה שהגיש לראש העיר ביקש האן לברר מהו הנזק הכספי שנגרם למי כרמל עקב דליפת המים, האם במשך השנתיים חויבו תושבי העיר בחיובי מים כלשהם בשל הדליפה, מדוע חלף זמן רב עד לתיקון הדליפה ומדוע בעיה מהותית כזו לא הגיעה לדיון במועצת העיר.

 

 

תשובתו של יהב נמסרה באמצעות מנכ"ל התאגיד נור אלדן וצוין בה: "תאגיד מי כרמל פועל בנחישות ובנמרצות לאיתור נזילות גלויות וסמויות ולטיפול בהן במהירות במטרה להפחית את אובדן כמויות המים שלא מגיעות לשימוש הייעודי. תאגיד המים הפחית את דלף המים (פחת המים) בתחום האחריות שלו מ-17 אחוז ל-8.4 אחוזים – נתון המעיד על הישג ראוי. למי כרמל יש כ-600 ק"מ צנרת מים שפרוסה ברחבי חיפה, בחלקה בת יותר מ-30 שנה. האיגוד פועל באופן חסר תקדים מיום הקמתו להפחתת הדלף בפעילות מקצועית יומיומית. גודלה של הנזילה המדוברת לא היה ידוע עד לגילויה, ועם גילויה פרסם התאגיד את המידע לגורמים הרלוונטיים ונערך לתיקונה המיידי. פוטנציאל הנזק בהערכת הדלף בפיצוץ בצומת חורב מוערך ב-1.8 מיליון שקל. הערך הכספי של אובדן המים אינו חל על הצרכנים".

בהמשך התשובה לשאילתה הוצגה התייחסות מפורטת לנסיבות המיוחדות של האירוע: "בסוג דליפה כזו ובאופן שבו זורמים המים בשכבות הסלע אל מעמקי האדמה יש חשש לסיכון יציבות הקרקע באזור הנזילה. הסיכוי לגלות נזילה כזו באמצעים הקונבנציונליים הוא קשה עד בלתי אפשרי. בגילוי התקלה הספציפית בחורב נחשפה תופעה של חידור לקרקע עקב זרימה חזקה, שהיה בה סיכון מסוים לבריחת קרקע מתחת לאספלט הכביש וחשש ליצירת חללים שלא יעמדו בעומסי התנועה. לכן הנושא טופל במהירות ובמקצועיות. האיתור המוצלח בצומת חורב הוא תוצאה של פעילות מתמשכת ואינטנסיבית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר