חברי פרויקט "ההיסטוריה החיפאית הגאה" (צילום: מיטל דנק)
חברי פרויקט "ההיסטוריה החיפאית הגאה" (צילום: מיטל דנק)

מימון המונים לסרט תיעודי על הקהילה הגאה בחיפה

פרויקט "ההיסטוריה הגאה החיפאית" מגייס באמצעות הדסטארט מימון להפקת סרט על ההיסטוריה של הקהילה בעיר ולהקמת ארכיון דיגיטלי שיספר את סיפורה של הקהילה דרך ריאיונות, מסמכים ותמונות

פורסם בתאריך: 12.11.17 13:48

פרויקט מימון המונים חדש באמצעות אתר האינטרנט הדסאטרט מגייס כספים להקמת ארכיון דיגיטלי ולהפקת סרט תיעודי על תולדות הקהילה הגאה בחיפה. "פרויקט 'ההיסטוריה הגאה החיפאית'", נכתב באתר, "הוא פרויקט אקטיביסטי התנדבותי הפועל במשך כשנתיים ומתעד את סיפורי החיים ואת פועלם/ן של להט"בים/ות שנולדו, גדלו וחיים בחיפה. בשנתיים האחרונות קיימנו עשרות ריאיונות וידאו עם חברי וחברות הקהילה הגאה בעיר, אספנו מסמכים ותמונות מתקופות שונות, הדרכנו סיורים בעקבות ההיסטוריה של הקהילה הגאה המקומית, התראיינו לתקשורת, הרצינו בכנסים אקדמיים בין לאומיים ומקומיים, הפקנו תערוכה בבית הקהילות לגאווה וסובלנות הפועל בעיר ועשינו עוד שלל פעילויות".

הפעילים מזמינים את הציבור לתרום כדי לאפשר את הפקת הסרטת, את הקמת הארכיון ואת פרסומם של מחקרים אקדמיים ומאמרים בכתבי עת. "בואו לתמוך ולקחת חלק בפרויקט היסטורי ראשון מסוגו בישראל", כתבו הפעילים עדי סדקה, יואב זריצקי ודותן ברום אשר חתומים על מסע גיוס הכספים בההדסטארט. עד כה נאספו קרוב ל-11,000 שקל מתוך 50,000 השקלים המבוקשים, ונותרו עוד 54 ימים לסיום הקמפיין.

 

איסוף חומרים לארכיון ההיסטוריה של הקהילה הגאה (צילום: עדי סדקה)

איסוף חומרים לארכיון ההיסטוריה של הקהילה הגאה (צילום: עדי סדקה)

 

 

ברום, מהי חשיבות העיסוק בהיסטוריה של הקהילה בניגוד לעיסוק בעניינים אקטואליים?

"לכולנו יש שורשים ולכולנו יש סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על עצמנו. במשך המון שנים סיפרו את הסיפור של הקהילה אנשים מחוצה לה שלאו דווקא רצו בטובתה – עיתונאים, פוליטיקאים, רופאים, אנשי בריאות הנפש, רבנים ושוטרים – וכשהקהילה הגאה זכתה סוף סוף לספר את הסיפור שלה בקולה זה היה בעיקר סיפור תל אביבי. הגיע הזמן לספר את הסיפור של הקהילה בחיפה על ידי הקהילה עצמה, להפיח חיים בהיסטוריה המחוקה ולתת קול לדמויות ולזהויות מושתקות. נוסף על כך, חשוב לנו שהדור הוותיק יקבל הכרה בחלוציות שלו, והכי חשוב – אנחנו רוצים להוכיח אחת ולתמיד שאפשר לחיות חיים קוויריים ולעשות אקטיביזם קווירי גם מחוץ לתל אביב".

איזה סוג של ממצאים אתם מבקשים לפרסם?

"הסרט יהיה מבוסס על ריאיונות מצולמים עם דמויות מהקהילה שחיו ופעלו בעיר ושחלקן עדיין חיות כאן. דרכן נוכל לשמוע על החיים בתקופות שונות, על היווצרות הקהילה בעיר, על מאבקים פמיניסטיים ולהט"ביים, על התבגרות בחיפה בצל הארון ועוד. האמת היא שנתקלנו בסיפורים מדהימים שמשתרעים על פני עשרות שנים – משנות ה-40 ועד ימינו. אלה סיפורים מרתקים על אהבה, גאווה, מאבק, רצח, התעמרות משטרתית, חברויות ויצירה תרבותית – בדיוק החומרים שמהם מפיקים שוברי קופות – וכמובן הם ניחנים במגוון האנושי הנפלא המאפיין את חיפה".

יש עוד פרויקטים שאתם עובדים עליהם?

"בהחלט. אנחנו מתכננים להקים ארכיון דיגיטלי, ואולי גם פיזי, שינגיש את הממצאים לציבור. אנחנו עובדים על פסטיבל היסטוריה קווירית חיפאי, על הרצאות, על סיורים, על תערוכה במוזיאון ועל עוד הרבה הפתעות שלא את כולן אפשר לחשוף כרגע".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר