תן (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
תן (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מבצע משולב מחשש להתפרצות מחלת הכלבת

השירות הווטרינרי העירוני, רשות הטבע והגנים ומשרד החקלאות יחסנו את חיות הבר ברחבי הכרמל באמצעות פיתיונות שיוטלו מהאוויר אל השטחים הפתוחים. הווטרינר העירוני ד"ר דרור דגן: "אנחנו קוראים לציבור להיזהר"

פורסם בתאריך: 16.11.17 13:38

בשירות הווטרינרי העירוני בחיפה חוששים מהתפרצות מחלת הכלבת בכרמל לנוכח כמה מקרים שבהם ננשכו אנשים על ידי תנים שנושאים את המחלה. הווטרינר העירוני ד"ר דרור דגן ביקש מרשות הטבע והגנים וממשרד החקלאות לסייע בחיסון חיות הבר ברחבי הכרמל באמצעות פיתיונות שבהם מוטמנים החיסונים ושיוטלו מהאוויר אל השטחים הפתוחים באזור. פעילות זו אמורה להתבצע בשבוע הבא.

ביום שלישי נלכד תן חולה בכלבת סמוך לקיבוץ רמת השופט לאחר שתקף פועל שעבד באזור, ולפני שבוע נתפס תן חולה בכלבת ליד הקיבוץ השכן עין השופט. בתחילת החודש אירעה תקיפה במושב רמות צבי שבגלבוע, וב-10 באוקטובר ננשכו שלושה אנשים על ידי תן שנחשד כחולה בכלבת בקיבוץ ניר דוד שבעמק המעיינות. בשירות הווטרינרי העירוני עוקבים מקרוב אחרי המקרים, ומחשש למקרים דומים באזור הם קוראים לציבור בחיפה לחסן את חיות המחמד שברשותם.

 

 

ד"ר דגן: "אנחנו רואים את התפשטות המחלה בחיות הבר שהתחילה בצפון, הגיעה למערב והתפשטה גם לעמק יזרעאל במזרח. הדאגה שלנו היא שחיות הבר ידביקו את חיות הבית, ומשם הדרך להדבקת האדם קצרה. חשוב לנו להגן ראשית על הציבור ואחר כך על בעלי החיים שנמצאים בסביבתנו".

איך יתבצעו בפועל פעולות החיסון?

"מה שעדיין לא נעשה זה פיזור פיתיונות החיסון האוראלי. משרד החקלאות מספק את הצד המקצועי ורשות הטבע והגנים מבצעת את העבודה. יש להם נוסחה שמחשבת כמה פיתיונות מפזרים בקילומטר מרובע. דרשנו שפיזור הפיתיונות ייעשה בכל אזור הכרמל כדי ליצור מעין מחסום לפני כניסת בעלי החיים הנגועים לאזור העירוני. במקומות שבהם הם לא יצליחו לפזר פיתיונות מהאוויר, כלומר באזור העירוני ובוואדיות ששם חיים התנים, אנחנו נפזר פיתיונות באופן ידני. את זה נעשה כבר בשבועות הקרובים".

מה צריך הציבור לעשות כדי להתגונן?

"הציבור צריך לקחת אחריות סביבתית ולחסן את הכלבים ואת החתולים שברשותו".

ומה עם חתולים משוטטים? יש הרבה כאלה בחיפה?

"כבר קיבלנו מידע על חתול שנדבק בכלבת, וזה מדאיג אותי מאוד כי יש בעיר אוכלוסייה גדולה של חתולי רחוב שאינם מחוסנים ושאי אפשר לחסן אותם או ללכוד אותם. אנחנו קוראים לציבור להיזהר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר