ערב הפתיחה של פסטיבל הסרטים 2017 (צילום: ראובן כהן. למצולמים אין קשר לכתבה)
ערב הפתיחה של פסטיבל הסרטים 2017 (צילום: ראובן כהן. למצולמים אין קשר לכתבה)

מבקר המדינה נגד אתו"ס: כרטיסים בחינם לבכירים

מבקר המדינה מצא ליקויים רבים בתפקוד הדירקטוריון של החברה הבת העירונית לאמנות תרבות וספורט בחיפה: פגמים בהכנת תוכנית העבודה, באישור התקציב ובתהליכי קבלת החלטות, והחלטות פסולות

פורסם בתאריך: 22.11.17 13:16

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא מצא ליקויים רבים בתפקוד הדירקטוריון של החברה הבת העירונית לאמנות תרבות וספורט בחיפה (אתו"ס). הבדיקה התבצעה בחודשים ספטמבר 2016 עד פברואר 2017, והליקויים נחשפו השבוע בדוח המבקר אשר מתייחס לשלטון המקומי.

המבקר מצא ליקויים בהכנת תוכנית העבודה ובאישור התקציב של החברה, ליקויים בתהליכי קבלת החלטות בדירקטוריון והחלטות פסולות. בנושא זה מייחד שפירא את ביקורתו לחלוקת כרטיסים ללא תשלום לחברי הדירקטוריון כפי שצוין בפרוטוקול של ישיבת הדירקטוריון משנת 2014 ומעיר על כך בחומרה. בפרוטוקול נכתב כי חברי הדירקטוריון אישרו לעצמם כניסה ללא תשלום לאירועים שמפיקה החברה, ובהם פסטיבל הסרטים הבין לאומי בחיפה, ורכישת מנויים למשחקיה של קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה עבור נושאי משרה בכירים בחברה. שפירא מציין כי גם בדוח מבקר העירייה עופר טל בנושא זה צוין שיש בכך פסול מכיוון שמדובר בטובת הנאה.

"משרד המבקר מעיר בחומרה לדירקטוריון אתו"ס כי הכרטיסים לאירועים הם בעלי ערך כלכלי וכי יש לנהוג בהם בהתאם לכללים החלים על משאבים ציבוריים", כתב המבקר. בתשובתה הסבירה החברה כי "הדירקטוריון ראה לנכון לאפשר לחבריו להשתתף באירועים שמפיקה החברה כדי לבחון את פעולתה. לאחרונה אישר הדירקטוריון נוהל חדש המסדיר את הנושא".

 

 

הערה נוספת כתב המבקר בנושא הדיון בדוחות הכספיים, שבו העלתה הביקורת כי לא התקיים דיון בדירקטוריון בעת אישור הדוחות הכספיים של החברה. בתשובת אתו"ס נכתב כי בעת אישור הדוחות הכספיים על ידי הדירקטוריון התקיים דיון מעמיק "אך בפרוטוקול הישיבה מתועדת רק המסקנה הסופית בדבר אישור הדוחות". לכך ענה המבקר: "בהיעדר תיעוד מתעורר ספק לגבי טיבם של הדיונים ותרומתם לפיקוח ממשי על פעילות החברה".

הערות נוספות קשורות לנוהלי עבודה באתו"ס. המבקר מצא שהדירקטוריון לא קבע תוכניות עבודה שנתיות לפעילויות החברה באף לא אחת מהשנים 2016-2014. אתו"ס השיבה למבקר שהדירקטוריון מאשר מדי שנה את התקציב המשמש תוכנית עבודה שנתית, ואילו המבקר העיר כי "תקציב החברה אינו תחליף לתוכנית עבודה".

בפרק שחותם את הביקורת מתייחס המבקר לליקויים במינוי מנכ"לים לחברות העירוניות וציין שהחל משנת 2013 ועד מועד סיום הבקורת בפברואר 2017 לא היה מנכ"ל קבוע באתו"ס וכי ממלאת מקום המנכ"ל התפטרה מתפקידה בדצמבר "ורק כעבור תשעה חודשים דיווחה הנהלת החברה לדירקטוריון על פרסום מכרז לתפקיד המנכ"ל". יצוין שכעת מכהן כמנכ"ל יגאל זאבי שנבחר על ידי דירקטוריון החברה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחוב סייפן

    מבקר נכבד תבקר קודם את העירייה וקבלת ההחלטות שם במתן אישורים למרכזים מסחריים לעשות ככל העולה על רוחם ברחובות והעירייה שותקת וגוררת רגליים למרות הסכנות להולכי רגל ותלמידים ודואגת לאינטרס של הטייקונים העיקר לקבל ארנונה מסחרית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר