גילה גולדשטיין ז"ל, הטרנסג'נדרית הראשונה בארץ (צילום: ספי מגריזו)
גילה גולדשטיין ז"ל, הטרנסג'נדרית הראשונה בארץ (צילום: ספי מגריזו)

יום הזיכרון הטרנסג'נדרי צוין בפעם הראשונה בחיפה

בפאב הסינקופה התקיימה הרצאה ובבית הקהילות נערך טקס לציון יום הזיכרון לקורבנות האלימות נגד הקהילה הטרנסג'נדרית. השנה נרצחו בעולם 350 טרנסג'נדריות, ובארץ אירעו כמה מקרי התאבדות

פורסם בתאריך: 23.11.17 11:16

בית הקהילות לגאווה וסובלנות בחיפה ציין השבוע את יום הזיכרון הטרנסג'נדרי, שנועד להנציח את זכר קורבנות האלימות נגד קהילה זו. במסגרת זו התקיימה ביום שני בפאב הסינקופה בעיר התחתית בחיפה הרצאה של טרנסג'נדרית בנושא אלימות המובילה לרצח והתאבדויות בקהילה, ולאחר מכן הוקרן סרט על גילה גולדשטיין, שנחשבה לטרנסג'נדרית הראשונה בישראל. גולדשטיין, שגדלה בחיפה, הלכה לעולמה השנה.

ביום שלישי נערך בבית הקהילות ברחוב מסדה בהדר טקס זיכרון שבו השתתפו כ-50 איש. הטקס כלל קריאת קטעים שנכתבו על ידי טרנסג'נדריות שנרצחו. לאחר הטקס התקיימו מעגלי שיח שעסקו באחריותה של קהילת הלהט"ב לעזור לקהילה הטרנסית בהשמעת קולה ובמאבקה.

 

מאירועי יום הזיכרון הטרנסג'נדי בחיפה

מאירועי יום הזיכרון הטרנסג'נדי בחיפה

 

 

יום הזיכרון הטרנסג'נדרי מצוין בעולם משנת 1999. הוא נקבע בשנה זו בעקבות רצח אכזרי של טרנסג'נדרית שנה לפני כן בארצות הברית. ב-20 בנובמבר 1999 נערך לזכרה אירוע שהפך מאז ליום הזיכרון הרשמי של הקהילה הטרנסג'נדרית. זו השנה הראשונה שבה מצוין יום זה בחיפה.

מנהל בית הקהילות ארנון אלוש: "השנה נרצחו בעולם כ-350 טרנסג'נדריות, ובארץ אירעו כמה מקרי התאבדות. אלו נתונים שלנו, בתור הקהילה הגאה והטרנסית, קשה מאוד להתמודד איתם. יום זה צוין בטקס כדי לתת כבוד לאלו שנרצחו והתאבדו. אנחנו רואים בכך מסר חברתי. זו גם הדרך ליצור סולידריות בתוך הקהילה שלנו ולהבהיר שאנחנו רוצים לחולל שינוי. כל הקהילות הגאות צריכות להתאחד ולשמור האחת על השנייה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר