ח"כ רועי פולקמן (צילום: דוברות הכנסת)
ח"כ רועי פולקמן (צילום: דוברות הכנסת)

הצעת החוק שתמנע פגיעה תקציבית ברשויות המקומיות

ההצעה של ח"כ רועי פולקמן, שאושרה בשבוע שעבר בקריאה טרומית בכנסת, תמנע פגיעה תקציבית הנובעת מיישום של חקיקה חדשה בעלת השלכות פוגעניות על תקציבי השלטון המקומי

פורסם בתאריך: 26.11.17 19:45

הצעת חוק חדשה שיזם ח"כ רועי פולקמן (כולנו) עם קבוצה של חברי כנסת נוספים נועדה למנוע פגיעה תקציבית ברשויות המקומיות – ובהן עיריות, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות באזור חיפה והצפון – הנובעת מיישום של חקיקה חדשה בעלת השלכות פוגעניות על תקציבי השלטון המקומי.

חוק יסוד: משק המדינה דורש רוב של 50 חברי כנסת לפחות לצורך העברת הצעת חוק תקציבית שביצועה כרוך בעלות תקציבית של 6,027,309 שקל או יותר בשנת תקציב כלשהי, והוא חל גם על הרשויות המקומיות. אלא שלפי פרשנות החוק, הוא חל על כל רשות מקומית בנפרד, ולכן רק כאשר הצעת חוק כרוכה בעלות של 6,027,309 שקל לרשות מקומית אחת נדרש רוב של 50 חברי כנסת. לפי הצעת החוק החדשה של פולקמן, שאושרה בשבוע שעבר בקריאה טרומית בכנסת, תיבחן העלות התקציבית של כלל הרשויות המקומיות יחדיו.

 

 

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "הרשויות המקומיות נושאות לעתים רבות בנטל התקציבי של הצעות חוק פרטיות, וכתוצאה מכך נגררות הרשויות לגירעונות. על כן מוצע להגביל את החקיקה התקציבית על רשויות מקומיות".

פולקמן: "בניגוד למדינה שיש לה מנגנון בחקיקה שמגן עליה מפני הצעות חוק בעלות השפעה תקציבית משמעותית, לרשויות המקומיות אין מנגנון כזה. כל חבר כנסת בהצעה פרטית יכול להשית הוצאות משמעותיות על הרשות המקומית באין מפריע, והן מוצאות עצמן לא פעם נדרשות להתגונן בפני כל הצעה והצעה בלי שאף אחד נותן את הדעת על הדבר הזה. צריך לשנות זאת ולהתנהל באחריות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר