רחוב החורשה (צילום: כפיר בן ארי)
רחוב החורשה (צילום: כפיר בן ארי)

תושבי רחוב החורשה נגד אוטובוסים ברחוב (וידאו)

האוטובוסים מסכנים את תושבי הרחוב הצר וגורמים למפגעי רעש ולזיהום אוויר. הפגיעה הקשה ביותר היא בדיירי הוסטל לחוסים. דייר ברחוב ספר 500 אוטובוסים שנכנסו לרחוב בחודש

פורסם בתאריך: 6.12.17 07:56

דיירי רחוב החורשה בחיפה, המצטלב עם רחוב יפה נוף בחלקו הצפוני, סובלים זה כשנה ממפגעים תעבורתיים ובטיחותיים. כתוצאה משינויים בהסדרי התנועה בשדרות הנשיא, עשרות אוטובוסים של תיירים מתנקזים לרחוב החורשה הצר, שבעבר היה חד סיטרי, ומסכנים את העוברים ושבים. במיוחד נפגעים מהמצב דיירי הוסטל לחוסים שנהגו עד לפני חודשים אחדים לשבת על ספסל מחוץ לבניין ההוסטל ולטייל ברחוב. תושבים שפנו בבקשה להציב תמרור האוסר על כניסת אוטובוסים משדרות הנשיא לרחוב החורשה טוענים כי נענו בשלילה על ידי העירייה.

האוטובוסים הרבים שמגיעים מכיוון רחוב הציונות נהגו בעבר להיכנס לרחוב יפה נוף ישירות מתחילת שדרות הנשיא אך כעת הם אינם יכולים לעשות זאת. לכן הם נוסעים עד לכיכר הצרה שהוקמה בהצטלבות של שדרות הנשיא ורחוב החורשה, ובמקום לבצע פניית פרסה, לחזור לשדרות הנשיא ולהיכנס משם לרחוב יפה נוף הם עוברים ברחוב החורשה בדרכם לגנים הבהאיים ולטיילת לואי – שני האתרים המתוירים ביותר בעיר. האוטובוסים גורמים לעצירה של התנועה, ומלבד הסיכון שהם מהווים מבחינת הולכי הרגל הם גורמים לרעש רב ולזיהום סביבתי.

 

 

 

כפיר בן ארי, דייר ברחוב, ספר לדבריו 500 אוטובוסים שעברו בחודש שעבר במקטע הצפוני של רחוב החורשה. הדייר פנה לעירייה, ובעקבות פנייתו התקינה העירייה תמרור אין כניסה לאוטובוסים מרחוב יפה נוף, אך לטענתו היא אינה מוכנה להציב תמרור גם בכיוון ההפוך.

בן ארי: "הבעיה התחילה לפני שנה, עם השלמת העבודות להקמת כיכר בצומת של שדרות הנשיא ורחוב החורשה. לפי התכנון, האוטובוסים לא היו אמורים להיכנס לרחוב אלא להקיף את הכיכר ולרדת בחזרה לכיוון הכרמל הצרפתי, ומשם להיכנס לרחוב יפה נוף. העירייה היתה אמורה להציב שלטי הכוונה לנהגי האוטובוסים אך לא עשתה זאת. כל פניותי לעירייה לא נענו בחיוב. במשרד התחבורה אמרו לי שהאחראית על האוטובוסים הפרטיים זו העירייה".

מה הבעיה המרכזית?

"מי שסובל בעיקר הם דיירי ההוסטל ברחוב, שבו מתגוררים כ-50 חוסים. הם לא יכולים להסתובב ברחוב הקטן, וזה מה שהם רגילים לעשות בכל יום. מי שבכל זאת מרגיש שהוא חייב לצאת מסתכן. רובם מסתגרים בהוסטל עם חלונות סגורים. ממש קשה לראות את זה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הנושא יידון בוועדת תנועה ותחבורה, העוסקת בתיאום ובתכנון תנועה, בשיתוף עם חברת יפה נוף ועם משטרת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר