ד"ר אופיר מרקו
ד"ר אופיר מרקו

וטרינר הציל ממוות אדם שהתמוטט במרפאה שלו

אילן אלקיים, גמלאי צה"ל בן 51, הגיע למרפאתו של ד"ר אופיר מרקו בשכונת נוה שאנן בחיפה ולקה בהתקף לב. הווטרינר ביצע בו פעולות החייאה, ובבית החולים הושתל בגופו קוצב לב. אלקיים: "קרה לי נס חנוכה"

פורסם בתאריך: 17.12.17 16:56

הווטרינר ד"ר אופיר מרקו הציל ממוות את אילן אלקיים, גמלאי צה"ל בן 51, שהגיע למרפאתו בשכונת נוה שאנן בחיפה ולקה בהתקף לב. אלקיים, חובב דגי ים, הגיע למרפאה כדי להתייעץ עם מרקו ולפתע התמוטט. פעולות ההצלה של הווטרינר החזירו לאלקיים את הדופק ואת הנשימה. לאחר 20 דקות הגיע למקום אמבולנס של מד"א, והפראמדיקים הזעיקו אמבולנס נוסף. אלקיים הובהל כשהוא חסר הכרה אל המרכז הרפואי כרמל, והכרתו שבה אליו רק כעבור שש שעות. הוא אושפז במחלקה הקרדיולוגית למשך שבוע, שבמהלכו הושתל בגופו קוצב לב, ושוחרר לביתו.

"קרה לי נס חנוכה", אמר אלקיים ל"כלבו – חיפה והצפון", "אלמלא הטיפול של ד"ר מרקו לא הייתי כאן היום".

מרקו, שזו לו הצלת החיים החמישית במספר: "הצלה זה כנראה יעוד חיי. אני שמח כשאני יכול לעזור".

 

אילן אלקיים לאחר השחרור מבית החולים

אילן אלקיים לאחר השחרור מבית החולים

 

 

על השתלשלות האירועים מספר אלקיים: "נכנסתי למרפאה ביום ראשון שעבר לקראת השעה 12:00. פתאום התחלתי להרגיש רע. אמרתי למרקו 'אני לא יודע מה קורה לי' ואז נפלתי ואיבדתי את ההכרה".

מרקו: "תוך כדי שיחה, בזמן שהסברתי לאילן על אקווריומים, הוא אמר לי 'אופיר, אני מרגיש חלש. אני עומד להתעלף', ומיד נפל עלי. בגלל שעמדתי צמוד אליו אחזתי בו וצנחתי ביחד איתו על הרצפה. ראיתי שהוא הפסיק לנשום שהוא כחול כולו וששפתו נוטה הצדה. אלו סימנים קליניים של התקף לב. הרמתי לו את הרגליים למעלה כדי שהדם יזרום למוח, ובמקביל עיסיתי לו את הלב, פמפמתי עם הידיים והחזקתי את רגליו כדי שהן יישארו למעלה ולא יצנחו, כי הייתי לבד" בקליניקה.

כעבור דקות אחדות נכנסה דליה, אשתו של מרקו, למרפאה, ראתה את המתרחש והזעיקה אמבולנס שבושש להגיע.

"אלקיים שכב על הרצפה במשך 20 דקות עד שהגיע אמבולנס של מד"א שהזעיק אמבולנס אחר", מספר מרקו, "עד שהאמבולנס הגיע הצלחתי להחזיר לו דופק והוא כבר נשם, אבל היה עדיין חסר הכרה".

יש לך דפיברילטור במרפאה?

"לא, כי בחיות אנחנו מבצעים עיסוי ידני וגם הוא מציל חיים. במקום להשתמש בשוק חשמלי עשיתי לאילן עיסוי ידני. הוא חזר להכרה לאחר כשש שעות בלבד – דבר המצביע על כך שהוא לא איבד הרבה חמצן. הזמן שבו מתחילים בפעולות ההחייאה הוא קריטי, כי אם זה קורה מאוחר מדי יש סיכוי גדול לנזק מוחי".

אלקיים: "התעוררתי בסביבות השעה 18:00 בכרמל ולא הבנתי מה אני עושה שם. ראיתי מסביבי את משפחתי ואת הרופאים, שאמרו לי שבהתחלה הם חשבו שקיבלתי אירוע מוחי. בני המשפחה שלי סיפרו לי שבמקביל לפעולת ההחייאה חיפש מרקו בטלפון הנייד שלי מספר טלפון של בן משפחה ומצא את המספר של האחיינית שלי. הוא סיפר לה מה קרה, והיא הודיעה למשפחה. אם ד"ר מרקו לא היה מבצע בי פעולות החייאה לא הייתי כאן היום. אמרו לי שהייתי סגול כמו חציל ובלי דופק".

לאחר שאלקיים הובהל לכרמל נשאר מרקו במרפאה. "באותו היום הייתי בהלם", הוא מספר, "וכעבור יומיים-שלושה עוד חייתי את האירוע. אני שמח שהרופאים היו מודעים לבעיה והשתילו לו קוצב לב. רק שיהיה בריא. זו הפעם החמישית שבה אני מציל אנשים ממוות. פעמיים הצלתי אנשים מטביעה בים המלח, וביניהם גם את אבי. אני מאחל לכולם רק בריאות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר