מירי קאטן, גאולה פרידמן וגילי רוזנר מעמותת ניצן עם תעודת ההוקרה (צילום: ניצן חיפה)
מירי קאטן, גאולה פרידמן וגילי רוזנר מעמותת ניצן עם תעודת ההוקרה (צילום: ניצן חיפה)

מנכ"לית ניצן חיפה זכתה בפרס על מפעל חיים (וידאו)

גאולה פרידמן קיבלה את האות ממינהל המוגבלויות במשרד הרווחה בזכות יותר מ-30 שנות פעילות שבהן היא הקימה את מערך הדיור הקהילתי המוגן ופעלה למען המסגרות הטיפוליות לילדים בעלי צרכים מיוחדים

פורסם בתאריך: 21.12.17 17:24

מינהל המוגבלויות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים העניק לגאולה פרידמן, מנכ"לית עמותת ניצן חיפה, אות הצטיינות על מפעל חיים בטקס שהתקיים ביום שלישי בירושלים. האות הוענק לפרידמן על יותר מ-30 שנות פעילות למען אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב: "סיפורה של פרידמן בניצן חיפה החל ביולי 1983 בהקמת מערך הדיור הקהילתי המוגן הראשון מסוגו בארץ, והוא מקפל בתוכו את התפתחות העמותה, את אתגריה, את הצלחותיה ואת התמורות שחלו ביחס של החברה והממשל לאוכלוסיות בעלות לקויות למידה וקשיי הסתגלות ותפקוד. ביחד עם ההורים ויושבי הראש שכיהנו ומכהנים בהתנדבות מלאה הובילה פרידמן את העמותה למקום שהיא מצויה בו היום – ארגון מוערך ואמין הדוגל בשקיפות ובהקשבה לצרכים של חברים בעלי מוגבלות באופן שמחובר לשטח. ידה המובילה והמכוונת של פרידמן מורגשת היטב בתמהיל האנושי הפועל בעמותה – אנשי מקצוע מסורים שעובדים מתוך שליחות מקצועית ואהדה, בעלי רצון כן לחולל שינוי ולהוביל תפישות עולם חדשניות ודינמיות, שעושים כל שביכולתם לזהות, להרגיש, לשלב, לשקם, להקשיב ולנוע קדימה".

 

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" לאחר הזכייה סיפרה פרידמן כי רגע קבלת הפרס היה מרגש מאוד: "גויסתי כדי להקים את מערך הדיור המוגן של ניצן בשנת 1983. אז הם עדיין לא היו רשומים כעמותה אלא עשו זאת רק כעבור שנה. הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים פרסמו מכרז להקמת המרכז עבור ילדיהם. האוכלוסייה שלה אנו מסייעים היא שונה מאוד במהותה מאוכלוסיית תשושי הנפש או בעלי פיגור, והיה קושי להבין למה גם הם זקוקים לתמיכה כדי לצאת מבית ההורים".

כיום קיימות בניצן חיפה ארבע מסגרות טיפוליות: מרכז טיפולי לילדים מעוכבי התפתחות בגילאים 11-3 שנמצא בקרית חיים; מערך טיפולי לכלל האוכלוסייה שכולל אבחון דידקטי, פסיכו-דידקטי, אבחון הפרעת קשב והוראה מותאמת, ייעוץ להורים, סדנאות לאנשי מקצוע ותמיכה מקצועית; מועדון חברתי לבעלי צרכים מיוחדים ברחוב התשבי; ומערך הדיור המוגן.

פרידמן: "לקבל את האות הזה זו גאווה אמיתית לא רק עבורנו בניצן אלא גם עבור חיפה והעומד בראשה יונה יהב, שהיתה לעיר הראשונה בארץ שנתנה בית אמיתי לבעלי צרכים מיוחדים, ועבור המשפחות ואנשי המקצוע שתמכו ותומכים לאורך כל הדרך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר