צונאמי ביפן (צילום: AP)
צונאמי ביפן (צילום: AP)

ועדת הביטחון העירונית דנה בתרחיש של צונאמי

הדיון עסק בפינוי שכונות החוף בחיפה, בדרכי המילוט ובמרכזי הקליטה לתושבים. יו"ר ועדת הביטחון העירונית ד"ר איתי גלבוע: "אנחנו חייבים להיות מוכנים כדי שלא נופתע"

פורסם בתאריך: 22.12.17 08:09

ועדת הביטחון העירונית בראשותו של חבר מועצת העיר חיפה ד"ר איתי גלבוע קיימה דיון מיוחד שהוקדש לנושא הצונאמי, ונבחנו בו הדרכים לפינוי מהיר של אוכלוסיית העיר למקום מבטחים. להערכת המומחים, במקרה של צונאמי תינתן לציבור התרעה קצרה בלבד לפני הפינוי, שאותו יהיה צורך לבצע במהירות.

במסגרת ההיערכות המקדימה תציב רשות החירום הלאומית (רח"ל) תמרורים בקרבת החוף שיסמנו את קו השטיפה שיוצף עם הגעת הצונאמי. מדובר באזורים הסמוכים לקו החוף בשכונות נוה דוד, שער העלייה, קרית שפרינצק, עין הים, בת גלים, קרית אליעזר, העיר התחתית, קרית חיים וקרית שמואל, וכן במפרץ חיפה. נוסף על כך יוצבו שלטי הכוונה כדי לסייע לתושבים להתפנות במהירות למדרגה גבוהה יותר בעיר. תושבי השכונות הדרומיות יתבקשו להגיע בשלב הראשון לשכונת רמת הנשיא ותושבי בת גלים יתרכזו בקרית אליעזר, ולאחר מכן יפונו כולם הלאה למעלה ההר.

 

שלט אזהרה מפני צונאמי (צילום: דיאנה חננשווילי)

שלט אזהרה מפני צונאמי (צילום: דיאנה חננשווילי)

 

 

גלבוע: "שכונות החוף נמצאות בסכנת צונאמי מעצם הימצאותן ליד הים, והדיון נסוב על הסיוע להם. הרעיון הוא שבמקרה של צונאמי כולם יעלו למעלה. דיברנו על דרכי המילוט כי סביר להניח שיהיו פקקים רבים. התקיים דיון במה יעשה מי שאין לו רכב ואיפה קולטים את כולם – סביר להניח שבהיכל הספורט ברוממה ובחניונים שבמרכזי הקניות. כמו כן דנו כיצד יסופקו למפונים אוכל ותרופות".

למה קיימתם דיון בנושא הצונאמי דווקא עכשיו?

"הוועדה עוסקת באופן שוטף בכל הנושאים הקשורים לביטחון התושבים. הנושא הקודם שבו דנו היה רעידת אדמה. אנחנו רוצים להיות מוכנים. ראינו סרטון של מה שקרה במזרח הרחוק במקומות שבהם אנשים לא שיתפו פעולה, וזה היה איום ונורא. אנחנו חייבים להיות מוכנים כדי שלא נופתע".

כמה זמן ייקח לפנות את התושבים למקום מבטחים?

"זה תלוי בשעה שבה הצונאמי יתרחש. במשך היום הרבה אנשים נמצאים בעבודה, ולכן יש פחות אנשים שזקוקים לפינוי. באמצע הלילה זה כבר סיפור הרבה יותר מורכב".

 

ד"ר איתי גלבוע (צילום: ראובן קופיצ'נסקי)

ד"ר איתי גלבוע (צילום: ראובן קופיצ'נסקי)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. צפוני

    מאז ההיסטוריה הכתובה לא הייתה צונמי בחיפה. "סלמון ב"הארץ" מציין שיש חוקרים הסבורים שלפני שמונת אלפים שנה נחרב ישוב עתיק בים לאחר גל צונאמי שנוצר בהתמוטטות של צלע הר הגעש אתנה בסיציליה לים". נא להקדיש זמן וכסף בהתאם לאחוזי הסכנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר