קבוצת הקט רגל של ניצן
קבוצת הקט רגל של ניצן

הנה הם באים: ניצן יונייטד, קבוצה מיוחדת

קבוצת קט רגל שיקומית שהקימה רונה סלם, מדריכה בדיור המוגן של עמותת ניצן בחיפה, חוללה נפלאות עבור חבריה בעלי הצרכים המיוחדים. הכושר השתפר, הדימוי העצמי עלה ורבים מהם מצאו בקבוצה מפלט מבדידות

פורסם בתאריך: 31.12.17 07:53

רונה סלם, מדריכה שיקומית בדיור המוגן של עמותת ניצן חיפה, הקימה קבוצת קט רגל שיקומית המורכבת מבעלי צרכים מיוחדים. הקבוצה שנקראת ניצן יונייטד מורכבת מ-20 שחקנים, והיא מתחרה בטורנירים של הארגון הבין לאומי ספיישל אולימפיקס שמקדם את תחום הספורט לאנשים עם לקויות. סלם היא מאמנת מוסמכת בכדורגל ושחקנית בקבוצת כדורגל לנשים.

אולם הבית של הקבוצה נמצא ברחוב בן צבי בקרית חיים, והאימונים נערכים ברוב ימות השנה במגרש קט רגל פתוח בקרית ים. לקבוצה יש מאמן כושר ומאמן שוערים, והמשחקים מתקיימים לפי כל כללי משחק הכדורגל.

סלם: "במהלך הלימודים שלי במכללת ווינגייט חשבתי למה לא להקים קבוצת כדורגל עם החבר'ה שלנו? העליתי את הנושא בפני הנהלת העמותה, והיא הסכימה. זו קבוצה של גברים ונשים בעלי צרכים מיוחדים. יש גם חבר'ה עם נכויות פיזיות, אבל כאלה שמאפשרות להם לשחק. העניין הוא להעז ולשחק עם המוגבלות. בתחילה לא הבנו אלו יכולות יש בהם אם רק ניתן להם את הבמה. החבר'ה האלה אוהבים מאוד כדורגל וגם הולכים לראות משחקים".

 

 

איך הפעילות הזו משפיעה עליהם בתהליך השיקום?

"זה מסייע להם להיטמע בחברה ולהרגיש שהם מסוגלים כמעט לכל דבר. הם מתאמנים עם קבוצות נוספות של נשים, גברים וילדים רגילים בלי הנחות. יש לי חברים שופטי כדורגל שבאים לאימונים כדי שהחבר'ה יחוו משחק עם שופט. אחד מהשחקנים חולה במחלת האפילפסיה שהיה מקבל התקף אחת לארבעה ימים והייתי מפנה אותו מהדיור המוגן לקבלת טיפול רפואי. לפני חודשיים הוא קיבל אישור רפואי להצטרף לקבוצת הקט רגל שלנו ולשחק כשוער, ואז התברר שהוא לא רק משחק נהדר אלא שאין לו צורך יותר בכדורים נגד המחלה. מאז שהוא הצטרף ההתקפים פסקו".

לדבריה של סלם, הקבוצה פתוחה לקלוט שחקנים נוספים, גם כאלה שלא רשומים בניצן חיפה: "כבר הגיעו אלינו ארבעה חבר'ה כאלה. מכעיס אותי שהחברה לא מבינה מה האנשים האלה יכולים לעשות וישר קובעים שהם מוגבלים. במשחק הם נופלים, נפגעים ונפצעים ממש כמו כל אחד אחר, ופשוט קמים וממשיכים הלאה. קורה להם קסם במגרש. הדימוי העצמי שלהם עלה וגם הכושר, שבדרך כלל אנשים עם צרכים מיוחדים לא עושים, השתפר. באמצעות המשחק הם למדו להתמודד עם בעיות תקשורת והתנהגות במצבי לחץ. הרבה חבר'ה שהיו מבודדים חברתית מצאו שם חברים ונפתח עבורם עולם חדש שלם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר