הגן המונגש בהדר (צילום: שושן מנולה)
הגן המונגש בהדר (צילום: שושן מנולה)

גן ריחות מונגש לילדים יוקם בגן הזיכרון

בגן, שייחנך בט"ו בשבט, יוכשר אזור שבו יוכלו ילדים המתניידים על כיסאות גלגלים לשתול בעצמם שתילים, לגעת בהם, להריח ולמשש אותם. את הקמת הגן יזמה קבוצת "אמהות מובילות שינוי בחיפה"

פורסם בתאריך: 29.12.17 08:45

עיריית חיפה תקים בגן הזיכרון גן ריחות עבור ילדים עם צרכים מיוחדים. מדובר באזור שיוכשר לכך ובו יוכלו גם ילדים המתניידים בכיסאות גלגלים לשתול שתילים, לגעת בהם, להריח אותם ולקבל הסבר על כל צמח.

יוזמי הקמת הגן הן חברות הקבוצה "אמהות מובילות שינוי בחיפה" של ארגון קשר, שבזכותן גם הוקם בגן הזיכרון גן המשחקים היחיד בעיר שניתן לעלות למתקניו עם כיסאות גלגלים. ביום שלישי אמורות האימהות להיפגש עם מנהל המחלקה לגנים ונוף בעירייה סוהיל עבאס כדי לקבוע היכן יהיה המיקום המדויק של הגן.

 

 

שרית זיתוני, אם לילד הלומד בבית הספר לחינוך מיוחד אופקים ושותפה בקבוצה: "את הרעיון קיבלתי לאחר ביקור בגן הריחות ברמת הנדיב. יש שם ערוגה מוגבהת וגדלים בה צמחי תבלין וריח. במעקה שמותקן ליד הערוגה שובצו תוויות בכתב ברייל בעברית, בערבית ובאנגלית לטובת לקויי הראייה. אנחנו מבקשות ליצור בחיפה מודל דומה – להכשיר ערוגה אחת מוגבהת שבה גם ילדים בכיסאות גלגלים יוכלו לשתול צמחים. הכוונה היא שהילדים ישתלו שם צמחי תבלין בעלי ריח כמו לימונית, נענע ולואיזה, שאפשר למשש אותם בידיים ולהריח. חנוכת הגן תתקיים בט"ו בשבט בהשתתפות ראש העיר יונה יהב, חברת מועצת העיר סיגל ציוני וקהילת הילדים עם הצרכים המיוחדים ובני משפחותיהם".

ראש מינהל החת"ר אילנה טרוק: "לעיריית חיפה יש מחויבות מלאה לשיח מתמיד עם נציגות האמהות ולהנגשה מלאה של השירותים העירוניים. בט"ו בשבט תינתן הזדמנות נהדרת לכולנו לחגוג וליצור סביבה נעימה יותר. אני שמחה על השותפות המשמעותית שנוצרה עם קבוצת האמהות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יוזמה מקסימה ומבורכת. אשמח אם קבוצת האמהות תצליח גם לגרום לכך שמוזיאון העיר חיפה יהיה נגיש. במוזיאון יש תערוכות מעניינות אך כששאלתי אם ניתן להגיע עם נערה על כסא גלגלים נעניתי שהמקום אינו נגיש – וחבל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר