רכב שנסחף לים בעקבות הגשם בתחילת השבוע (צילום: רמי שלוש)
רכב שנסחף לים בעקבות הגשם בתחילת השבוע (צילום: רמי שלוש)

כוננות סופה בחיפה לקראת סוף השבוע

עיריית חיפה נערכת בכוחות מתוגברים לקראת מזג האוויר הקיצוני הצפוי בסוף השבוע. העירייה פונה בבקשה לתושבים לנקות תאי ניקוז ומרזבים, לגזום עצים, לחזק דודי שמש, סככות, עציצים ואדניות ולהתרחק מעצים ומעמודים במהלך הסופה

פורסם בתאריך: 3.1.18 11:32

עיריית חיפה הכריזה הבוקר (רביעי) על כוננות סופה לקראת הסערה הצפויה במהלך סוף השבוע. מטה החירום של העירייה, בראשותו של ראש מינהל התפעול דוד לוריא, התכנס הבוקר לישיבת תיאום והיערכות בין גורמי החירום ויחידות העירייה הביצועיות. המטה נערך לפי התחזית המעודכנת של השירות המטאורולוגי.

הסערה אמורה להתחיל מחר ולהגיע לשיאה ביום שישי. במהלך היומיים האלה צפויים ממטרים כבדים מלווים בסופות רעמים, ברוחות עזות ובגלים שגובהם עשוי להגיע עד לשמונה מטרים. לפי השירות המטאורולוגי, יירד בחיפה גשם כבד בפרקי זמן קצרים עם רוחות של 50 קמ"ש ועם פרצי רוח שעשויים להגיע למהירות של 80 קמ"ש.

העירייה פונה לתושבים בבקשה להיערך מבעוד מועד לסופה, לנקות תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות, לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות סמוך לכבלי חשמל, לחזק דודי שמש, סככות וחפצים כמו עציצים ואדניות, ולהתרחק במהלך הסערה מעצים, מעמודים ומחפצים שעלולים להשתחרר ולעוף כתוצאה מהרוחות.

מהעירייה נמסר כי הסכנה להצפות גוברת בעקבות השריפה בשנה שעברה שכילתה שטח נרחב של חורש, אשר שימש כגורם שמונע הידרדרות של אבנים וסחף לכבישים. נוסף על כך, הגשם שירד בתחילת השבוע גרם לרוויה של האדמה שתתקשה לספוג את כמות המים הרבה שאמורה לרדת.

 

 

על רקע התחזית נערכות יחידות המטה העירוניות לטיפול בהצפות, בחסימות כבישים ובפינוי מכשולים כמו עצים, עמודי תאורה, שלטים ורמזורים שעלולים לעוף כתוצאה ממשבי הרוח העזים. לצורך כך הועמדו בכוננות כלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ולפתיחת צירי תנועה. מסורים חשמליים הותקנו על גבי מנופים לחיתוך מהיר של עצים, וכן הועמדו בכוננות משאבות ומיכליות שייתנו מענה במקרים של הצפת מבנים וכבישים ופריצת ביוב.

שירותי הרווחה נערכים בצוותים מתוגברים להעניק סיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ולפתוח מרכזי קליטה שאליהם יופנו תושבים שבתיהם יוצפו. עובדים סוציאליים יסיירו ברחובות כדי לאתר דרי רחוב ולשכנע אותם להגיע למחסות ולא להישאר חשופים לקור.

באזורים שבהם סכנת ההצפות היא גדולה יותר יוצבו תורנים שימנעו כניסת כלי רכב לכבישים שיוצפו. כמו כן נקבעו כוננים שיטפלו במכסים של מערכות הניקוז שלא יעמדו בלחץ כתוצאה מהזרימה המוגברת. המוקד העירוני 106 יופעל במתכונת מוגברת עם מספר רב של מוקדנים שיעבירו את פניות התושבים לטיפולם של צוותי הפעולה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר