היערכות העירייה לסופה (צילום: ראובן כהן)
היערכות העירייה לסופה (צילום: ראובן כהן)

ההיערכות לסופה: גל פתוח ברדיו במקרה הצורך (וידאו)

עיריית חיפה פועלת ברחבי העיר כדי לתת מענה לסיכונים בעקבות מזג האוויר הקיצוני הצפוי. גם המשטרה פרסמה הנחיות והיא ממליצה להצטייד במלאי של סוללות, שמיכות ומים ולהימנע מנסיעות מיותרות ברכב

פורסם בתאריך: 4.1.18 14:51

עיריית חיפה הודיעה כי במקרה של סופה היא תשדר ברדיו גל פתוח כדי להעביר הנחיות לציבור. "ההיערכות בחיפה היא מיוחדת", אמר היום (חמישי) ראש מינהל התפעול בעירייה דוד לוריא לקראת מזג האוויר הצפוי בסוף השבוע, "אנחנו נערכים לשני אתגרים – האחד הוא הצלת חיים והשני הוא הסרת סכנה. כתוצאה מאירועי השריפה בשנה שעברה אנחנו עדים להרבה מים עם סחף שיורדים במורדות הכרמל מרוממה להדר ולעיר התחתית. נערכנו בהתאם ובמהלך השנה ביצענו פעולות כדי למנוע כמה שניתן את הסחף. אנחנו פועלים בכוחות מתוגברים עם צוותים ברחבי העיר בכל הרמות – התפעול, ההנדסה, החינוך והרווחה – כדי לתת מענה לכל הצרכים שיעלו תוך כדי הסערה. אנחנו ערוכים עד להודעה חדשה ומעריכים שלקראת שבת מזג האוויר ישתפר".

גם המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים בכבישים ובצירים הראשיים כדי לשמור על חייהם ועל ביטחונם של משתמשי הדרך. מוקד אגף התנועה יפרסם כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים. במשטרה מציינים כי לאור אירועי העבר ניתן לצפות לחסימת צירים וממליצים להימנע ככל האפשר מנסיעות לא הכרחיות. המשטרה קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים מוצפים, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה.

 

 

 

מדוברות המשטרה נמסר כי בטרם הכניסה לרכב יש לבדוק שצמיגיו תקינים ובלחץ האוויר הנדרש, לבדוק את תקינות המגבים, לנקות את השמשות כדי לוודא שתנאי הראות טובים ולנקות את הפנסים כדי לראות ולהיראות היטב. כמו כן מזכירה המשטרה לאחוז בהגה בשתי ידיים מכיוון שבמקרה של כניסה עם הרכב לשלולית, לבורות ולמכשולים המוסתרים על ידי המים יש סכנה לסטייה פתאומית של הרכב. נוסף על כך ממליצה המשטרה לציבור לוודא עיגון של חפצים בחצרות ובמרפסות ושל דודי שמש על הגגות.

הים יהיה סוער ומסוכן, ומומלץ לגולשים, למשיטים ולדייגים לא להיכנס לים. הציבור מונחה להצטייד במלאי של סוללות, מטענים, שמיכות, מים ובגדים להחלפה, לוודא את תקינותם של מכשירי חימום ושל החיבורים החשמליים, ולהרחיק מכשירי חימום פועלים מריהוט על מנת למנוע שריפות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר