רכבת ישראל (צילום: גיל אליהו)
רכבת ישראל (צילום: גיל אליהו)

מהפכה: חופשי יומי חיפה-תל אביב ב-40 שקל

התעריף החדש שחשף משרד התחבורה ושייכנס לתוקף כבר בחודש פברואר כולל את כל היישובים על הקו מנהריה ועד אשדוד, וכולל את הנסיעות הבין עירוניות והעירוניות ללא הגבלה

פורסם בתאריך: 7.1.18 16:39

משרד התחבורה הודיע היום (ראשון) כי רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית תיושם כבר בחודש פברואר וחשף את מחירי מנוי החופשי יומי החדש שיוכנס לשימוש במסגרתה: נסיעה בין כלל יישובי מטרופולין חיפה לכלל יישובי מטרופולין תל אביב, מנהריה ועד אשדוד, תכלול נסיעות עירוניות ובן עירוניות ברוב אמצעי התחבורה הציבורית – אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות, המטרונית והכרמלית – ותעלה 40 שקל בלבד. לשם השוואה, כעת נסיעה בכיוון אחד ברכבת מנהריה לתל אביב לנוסע רגיל עולה 39.50 שקל.

בעתיד הקרוב יתווספו להסדר גם מוניות השירות בתוך המטרופולינים וביניהן. לפי מתווה הרפורמה, שתחול על נסיעות בין עירוניות בכל רחבי הארץ (למעט אילת והערבה), יוכנסו לשוק התחבורה הציבורית שני כרטיסי מנוי חדשים שיחולו גם על נסיעות בין עירוניות – מנוי חופשי יומי ומנוי חופשי חודשי – והם יאפשרו נסיעה חופשית ללא כל הגבלה באוטובוסים וברכבות בתוך המטרופולינים וביניהן. ממשרד התחבורה נמסר כי הרפורמה משקפת הוזלה של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה הבין עירוניים בכל רחבי הארץ.

 

 

הרפורמה מציעה מחירי נסיעה אטרקטיביים גם בין אזורים נוספים ברחבי הארץ. מנוי חופשי יומי בין מטרופולין תל אביב למטרופולין ירושלים, המאפשר גם הוא לנסוע ללא הגבלה במשך כל שעות היממה בכל אמצעי התחבורה הציבורית בכל ערי המטרופולין וביניהן, יעלה 32.50 שקל בלבד. מנוי חופשי יומי בין מטרופולין באר שבע למטרופולין תל אביב יעלה 37.50 שקלים בלבד.

שר התחבורה ישראל כץ: "רפורמת התעריפים הבין עירוניים היא מהלך משלים נוסף שהמשרד מוביל לקידום מהפכה כוללת בתחום התחבורה הציבורית. בזכות הרפורמה יוכל כל אזרח לנסוע בכל הארץ, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, בעלות מינימלית ובנוחות מירבית".

כץ הוסיף כי רפורמת הנסיעות הבין עירוניות תביא לצמצום פערים חברתיים, תוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית ותאפשר לנוסע לבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים – אוטובוס או רכבת – אשר נוסעים לאותו היעד, ובכך תגדיל באופן משמעותי את היצע הנסיעות לנוסעים ואת תדירותן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. עבדאללה

    פניתי למשרד התחבורה, הפנו אותי לרכבת ישראל
    שמסרו לי שזה עדיין לא נכנס לתוקף. המידע שלכם לא מדוייק. כי היום ה -1 בפברואר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד בלוף מבית היוצר של משרד התחבורה

  3. רחלי

    כנוסעת קבועה בתחבורה הציבורית.חופשי יומי זה משרת אותי נפלא…ב40 שח נוסעת חכל מקום מחיפה ועד תל אביב ,בשילוב כל תחבורה הציבורית הנגישה.
    פשוט מקל על החיים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר